"Marele circ" se schimbă din foarte multe puncte de vedere, intenţia fiind de a se creşte spectaculozitatea curselor, stimularea audienţei, dar nu este neglijată nici protecţia piloţilor. Res-ponsabilii Formulei 1 au prezentat principalele măsuri ale noului regulament ce va intra în vigoare din anul 2021.
O primă măsură este plafonarea cheltuielilor la 175 milioane dolari pe sezon, dar fără să fie incluse, între altele, cheltuielile de marketing, activităţile indirect legate de Formula 1, salariile piloţilor şi ale celor mai bine plătite trei persoane de la o echipă, precum şi bonusurile. Acest plafon va fi adaptat în funcţie de numărul de curse (un milion în plus sau în minus în baza a 21 de curse). Totodată, sunt prevăzute şi sancţiuni în cazul depăşirii plafonului. Numărul de curse a fost fixat la maximum 25 pe sezon (faţă de 21 în prezent), dar cu weekend-uri de Grand Prix mai scurte (trei zile în loc de patru), informează Agerpres. De asemenea, maşinile vor fi mai simple în plan aerodinamic cu un eleron anterior simplificat, roţi mai mari, care să conducă la întoarcerea la efectul de sol, precum şi eliminarea numeroaselor eleroane şi apendice. Totodată, monoposturile vor fi mai grele (768 kg în loc de 743), iar cockpit-ul va fi lărgit pentru un confort mai bun al piloţilor mai corpolenţi, urmând să fie ranforsat. Responsabilii Formulei 1 au în vedere şi reducerea trenului aerodinamic, care împiedică în prezent monoposturile să se apropie unele de altele şi să se dubleze. În prezent, un monopost pierde jumătate din capacitatea aerodinamică atunci când urmăreşte un alt monopost la o distanţă echivalentă cu lungimea unei maşini. Cu noile reguli, această cifră ar trebui să ajungă la 14 la sută, iar consecinţa va fi, probabil, o maşină mai lentă cu 3 până la 3,5 secunde pe un tur. Totodată, anumite piese vor fi standardizate, dacă nu din 2021, din anii următori, cum ar fi discurile de frână. Echipele nu vor mai putea să-şi modifice cutiile de viteze decât o dată la cinci ani, husele de încălzire a pneurilor vor fi în continuare autorizate în 2021 şi 2022, dar simplificate, în timp ce suspensiile vor fi mai puţin complexe şi sistemele hidraulice vor fi interzise. În acelaşi timp, anumite piese de carbon vor fi acoperite cu o membrană pentru a se evita ca acestea să se spargă în cazul unui accident şi să provoace perforări. Şi botul maşinii va fi lungit pentru a oferi o mai bună capacitate de absorbţie. De asemenea, conţinutul de carburant regenerabil va depăşi 20 la sută, urmând să crească proporţia începând din 2022.