Fondul Român de Contragarantare SA a acordat garanţii de stat în valoare de peste 4.000.000 lei în primele zile de implementare a programelor StudentInvest şi FamilyStart, se arată într-un comunicat al FRC, remis redacţiei.
Fondul Român de Contragarantare SA (FRC) este o instituţie financiară specializată, mandatată de Ministerul Finanţelor să administreze plafoanele de garantare în cadrul celor două programe guvernamentale de creditare pentru tineri, informează sursa menţionată.
Potrivit comunicatului, Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse este ordonator principal de credite şi derulează programele guvernamentale de finanţare StudentInvest şi FamilyStart prin intermediul celor peste 30 de bănci partenere: acestea primesc solicitările de creditare din partea studenţilor sau familiilor, analizează eligibilitatea potenţialilor beneficiari şi aprobă împrumuturi cu garanţii de stat acordate de FRC. Valoarea plafoanelor de garanţii se aprobă anual. În 2023, conform Legii nr.224/2023 care modifică şi aprobă OUG nr.95/2022, valoarea acestora este de 250 milioane lei pentru fiecare dintre cele două programe menţionate, precizează sursa.
StudentInvest, respectiv, FamilyStart sunt destinate să fie un sprijin financiar pentru studenţi sau familii prin acordarea de împrumuturi de maxim 75.000 lei, respectiv maxim 150.000 lei, cu garanţii de până la 80%, dobânzi şi comisioane aferente creditelor subvenţionate de stat, conform sursei citate.
Potrivit sursei menţionate, "Echipa FRC a configurat utilizatorii pentru toate băncile înscrise - acestea preiau şi analizează, conform legislaţiei şi propriilor norme de creditare în vigoare, solicitările persoanelor interesate. FRC a optimizat structura oganizatorică internă pentru a creşte eficienţa operaţională, a alocat resurse, inclusiv pentru dezvoltarea inhouse aplicaţiilor informatice specifice. Scopul este să se răspundă prompt cererilor de garantare primite din partea băncilor partenere care acordă credite tinerilor în cele două programe şi, în acest fel, timpul de acordare să fie cât mai redus." a declarat dl.Stere Farmache, preşedinte al Directoratului FRC.
În perioada 6-20 noiembrie FRC şi Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse activează la nivel naţional programul StudentInvest prin prezentări-dezbatere regionale găzduite de centrele universitare importante din toată ţara, informează sursa citată. Seria întâlnirilor de acest fel a debutat la Iaşi, locul unde se află prima universitate modernă din România - Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", fondată în anul 1860 şi care are o tradiţie a excelenţei şi inovaţiei în educaţie, transmite FRC. La Universitatea "Alexandu Ioan Cuza" din Iaşi a fost parafat, dealtfel, primul Protocol de Colaborare Universitară pentru promovarea principiilor de finanţare responsabilă prin programul guvernamental StudentInvest, potrivit comunicatului.
La universităţile care au găzduit întâlnirile din Iaşi, interacţiunea cu studenţii, masteranzii şi conducerea acestora a fost un prilej pentru schimb de idei, clarificări utile şi elemente importante de educaţie financiară, relatează FRC. Este promovat conceptul de finanţare prudentă pentru fiecare prin investiţia în planul propriu de formare profesională, cultură şi dezvoltare personală, sănătate şi locuire, arată datele comunicatului.
Caravana FRC, la care participă conducerea şi specialişti din instituţie, continuă în zilele următoare cu întâlniri organizate în centrele universitare din Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa şi Bucureşti, se mai aratăîn comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.11.2023, 18:53)
n-o inteleg pe asta cu credite pt studenti pt formare profesionala. nu e gratis scoala? chiar e nevoie sa ai deja credite inainte de a avea macar primul job?
probabil ca vor sa faca noile generatii ca la americani, totul pe credit, si te-au prins in rotita. poti sa -ti dai demisia sau sa comentezi ceva cand ai rate?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.11.2023, 20:59)
Împrumuturi de acest fel nu mai aveam, nu învățăm dar luam împrumut sa învățăm?!?!