GABRIELA FIREA: ''Sâmbătă se va deschide circulaţia pe Podul Ciurel''

G.U.
Miscellanea / 17 septembrie 2020

''Sâmbătă se va deschide circulaţia pe Podul Ciurel''

Primarul general, Gabriela Firea, a anunţat că sâmbătă se va deschide circulaţia pe Podul Ciurel, dar a reproşat întârzierile apărute la acest proiect proprietarului unei case din zonă, membru al Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, care a atacat în instanţă autorizaţia de construire, informează Agerpres.

"Sâmbătă se dă drumul la circulaţie. S-a finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din ţară, Pod Ciurel-Nod Virtuţii. Dar trebuie să ştie toată lumea că acest pod, care nu este doar un simplu pod, aşa cum este prezentat de multe ori neadevărat, este practic un pod hobanat peste Dâmboviţa; sunt două pasaje supraterane peste Şoseaua Virtuţii şi încă un pasaj peste Dâmboviţa, plus nouă bretele de circulaţie rutieră", a precizat edilul general într-o intervenţie live pe Facebook.

Gabriela Firea a declarat că proiectul, demarat în urmă cu 14 ani, ar fi trebuit să fie gata demult, dar că a fost blocat în instanţă aproape zece ani.

"Zece ani de procese, zece ani de tribunale. În afară de pierderea acestui timp extrem de preţios, este vorba şi de pierderi financiare, pentru că s-au plătit în plus aproape zece milioane de euro constructorilor care nu puteau lucra sau lucrau cu încetinitorul din cauza acestor procese care s-au derulat în anii trecuţi. Abia de patru ani s-a putut lucra consecvent", a spus ea.

Gabriela Firea a menţionat că în momentul în care a preluat fotoliul de primar general, proiectul era realizat doar în proporţie de 10%.

"În proximitatea Podului Ciurel se află o casă. Este şi acum pe teren, o casă denumită 'casa roz', evaluată la aproape un milion de euro, cu un buncăr anti-atomic, care este proprietatea unui co-fondator al Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul. Un coleg şi prieten foarte bun al domnului Nicuşor Dan. E vorba de domnul Daneş. Dumnealui, împreună cu asociaţia şi susţinut de domnul deputat Nicuşor Dan, au dat în judecată primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca Podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat întâi să se desfiinţeze autorizaţia de construire. Nu au reuşit, dar s-au pierdut nişte ani. Au solicitat pe urmă să se anuleze în instanţă PUZ-ul de Sector 6. Nu s-a reuşit, dar s-au pierdut foarte mulţi ani", a precizat Firea.

Marius Coaje, consilier al primarului general, a explicat că proiectul are trei componente: Nodul Virtuţii, finalizat (care presupune un pasaj peste râul Dâmboviţa şi peste Şoseaua Virtuţii cu descărcare în Cartierul Drumul Taberei), o altă secţiune până în Centura Bucureştiului şi cea de a treia - din Centura Bucureştiului până în Autostrada A1.

"Instanţa a spus în 2016 că avem o obligaţie să terminăm această lucrare, în care se investiseră foarte mulţi bani. S-a terminat, mergem mai departe. În urmă cu doi ani a fost stabilit un nou coridor de exproprieri pentru a merge mai departe cu acest proiect. El este pe site-ul Primăriei. Avem o viză de la OCPI. A fost votat în Consiliul General, avem proiect tehnic. Coridorul de exproprieri iniţial cu trei benzi pe sens, demolarea foarte multor clădiri din zonă şi restrângerea activităţii multor societăţi din zonă nu este cel care a fost votat şi pe care îl vom construi. Am venit în faţa Consiliului General cu un nou coridor de expropriere, cu două benzi pe sens, pentru un drum expres, minim invaziv. Avem votat. Aşteptăm imediat să consemnăm şi banii necesari, aferenţi acestor exproprieri şi să putem să mergem mai departe. Avem un contract semnat cu care trebuie să mergem până la final", a spus Coaje.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Așa " la fix" vine inaugurarea că mă întreb dacă nu cumva ați intarziat-o intenționat! La noi in Cluj nu se reușește așa ceva la fix ! E drept nu avem un nod "Virtuții "

    1. În Cluj nu se reușește vreo inaugurare "la fix" pentru că nu se construiește nimic din punct de vedere al infrastructurii. În Cluj Napoca, ultimul pod sau pasaj a fost construit pe vremea lui Ceaușescu. Chiar și la podurile existente s-a început reabilitarea abia după ce acestea s-au prăbușit (ex: podul Traian).

      În schimb în oraşe ca București, Oradea sau Iași s-au construit, în ultimii 10 ani, poduri sau pasaje noi. Dovadă că pe ăia i-a interesat ceva mai mult degrevarea circulaţiei şi mai puţin prosteli gen Untold, săli de sport şi stadioane la suprapreţ. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb