Garanti BBVA România raportează rezultate solide în primele şase luni ale anului 2024, înregistrând creşteri pe toate segmentele de activitate. Veniturile nete ale băncii au crescut, în intervalul ianuarie - iunie, cu 30,6% ajungând la 319,6 milioane lei faţă de 244,7 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar creditele şi depozitele au fost, de asemenea, pe un trend ascendent, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
În intervalul menţionat, veniturile nete din dobânzi ale băncii au urcat la 282,1 milioane lei, datorită creşterii volumului de creditare pe toate liniile de business: Corporate (+11%), Retail (+5,9%) şi IMM (+9,1%). Astfel, valoarea totală a creditelor acordate a crescut cu 8,4%, la 10,6 miliarde lei.
În acelaşi timp, depozitele totale ale clienţilor Garanti BBVA s-au majorat la 12 miliarde de lei, cele mai mari creşteri fiind generate de liniile de business Retail şi IMM, care au înregistrat un avans de peste 12%.
După primul semestru din 2024, profitul net al băncii a depăşit 78,2 milioane lei, iar activele totale ale Garanti BBVA au atins 15,87 miliarde lei, ceea ce subliniază poziţia puternică a băncii pe piaţă şi capacitatea acesteia de a genera valoare adăugată pentru clienţi.
"În prima jumătate a anului 2024, Garanti BBVA a continuat să înregistreze performanţe remarcabile, în linie cu rezultatele ultimilor ani, reflectând angajamentul nostru faţă de clienţi şi strategia noastră de dezvoltare sustenabilă. Creşterile înregistrate în toate segmentele de business şi extinderea bazei de clienţi subliniază încrederea pe care clienţii o au în noi. Vom continua să rămânem aproape de clienţii noştri, investind în tehnologie şi inovaţie, pentru a oferi servicii de înaltă calitate şi pentru a îmbunătăţi experienţa acestora", a declarat Mustafa Tiftikcioğlu, CEO al Garanti BBVA România.
Portofoliul total de clienţi Garanti BBVA a crescut cu 6,4% în primele şase luni ale anului, iar numărul de carduri a fost de asemenea pe un trend ascendent, înregistrând un plus de aproximativ 10%. În aceeaşi perioadă, numărul de terminale POS a crescut cu 7,1%, la 16.590, reflectând eforturile continue ale băncii de a spori accesibilitatea şi confortul pentru clienţi.
În luna aprilie, banca a lansat chatbotul de ultimă generaţie GIA, conceput pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor şi a simplifica serviciile de asistenţă, oferind răspunsuri la întrebările frecvente şi asistenţă pentru nevoile complexe. Clienţii pot interacţiona cu asistentul virtual vizitând site-ul web al băncii.
La finalul lunii iunie, Garanti BBVA a lansat procesul de creditare online, care facilitează accesul rapid al clienţilor existenţi la credite de nevoi personale şi Bonus Card, direct în aplicaţia Mobile Banking a băncii.