Casa italiană de modă Giorgio Armani intenţionează să se lanseze în activitatea hotelieră împreună cu un partener din Emiratele Arabe Unite. Proiectul, care constă în inaugurarea unui lanţ internaţional de hoteluri de lux în şapte ţări din lume, are valoarea de un miliard de dolari.
Compania "Emaar Properties" din Dubai, partenerul grupului "Armani" şi principalul operator din sectorul imobiliar din Orientul Mijlociu, a anunţat că proiectul vizează construirea a zece hoteluri şi patru staţiuni, în următorii şapte ani. Locaţiile alese sînt Dubai, Milano, Londra, Paris, New York, Tokyo şi Shanghai. Costurile vor fi suportate, în mare parte, de "Emaar Properties", cu toate că detaliile financiare nu au fost încă definitivate.
Hotelul "Armani" din Dubai va face parte din complexul Burj Dubai, construit de "Emaar Properties", care va fi cea mai înaltă clădire din lume, la inaugurarea sa, peste trei ani. Potrivit contractului dintre cei doi parteneri, hotelul va include 250 de apartamente, mai multe restaurante şi un centru de recreere. Complexul construit de compania arabă va include şi 150 de apartamente de lux amenajate şi mobilate cu piese din colecţia Armani Casa, compania de design interior a grupului italian.
Dubai a intrat, recent, într-un proces de tranziţie de la o economie bazată pe industria petrolieră la un centru important din punct de vedere turis-tic, comercial, profesional şi financiar. Numărul camerelor de hotel este prevăzut să creas-că, în urmatorii cinci ani, de la 15.000 la 75.000. Activitatea turistică a fost stimulată de restricţiile impuse populaţiei din Golf cu privire la călătoriile în Statele Unite şi Europa, după atentatele teroriste de la 11 septembrie 2001. În aceste condiţii, Dubai şi Liban au devenit principalele destinaţii turistice.
Grupul Armani, renumit în lumea modei şi a industriei produselor de lux, are o valoare de aproape 1,6 miliarde de dolari şi mai deţine activităţi în sectoarele de design interior, mobilier şi produse cosmetice.
Parteneriatul dintre cele "Armani" şi "Emaar" continuă seria de alianţe încheiate, în ultimii ani, între lumea modei şi industria hotelieră. În 2001, firma italiană producătoare de bijuterii "Bulgari" a anunţat că a ajuns la un acord cu grupul Marriott, numărul unu mondial în rîndul operatorilor hotelieri. Proiectul prevede deschiderea a şapte hoteluri, pînă în 2008, iar prima inaugurare va avea loc la Milano, în primăvara acestui an. Casa de modă "Versace" operează un hotel în Australia încă din anul 2000, iar creatorul de modă Salvatore Ferragamo deţine unul la Florenţa.