"Google" a atacat cu apel amenda de 2,42 miliarde de euro impusă de Comisia Europeană în iunie, a declarat ieri, pentru DPA, o sursă de la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), instanţa juridică supremă din Uniunea Europeană, conform Agerpres.
Recent, Comisia Europeană (CE) a amendat "Google" cu 2,42 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru abuz de poziţie dominantă şi promovarea propriului serviciu de cumpărături în defavoarea concurenţei.
CJUE doar a confirmat apelul, dar nu a furnizat detalii suplimentare.
Comisia Europeană îşi va apăra în instanţă decizia, a anunţat luni un purtător de cuvânt al forului comunitar, după anunţul privind apelul.
Comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager, a declarat: "Google a venit cu multe servicii şi produse inovative care au schimbat viaţa noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienţii, realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenţilor. Ce a făcut Google este ilegal, conform reglementărilor antitrust din UE. Compania le-a negat altor firme şansa de a concura conform meritelor şi de a inova. Şi, cel mai important, le-a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-şi alege serviciile şi de a beneficia deplin de inovaţii'".
Produsul de vârf al "Google" este motorul de căutare Google, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile "Google" vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
În 2004, "Google" a intrat pe piaţa separată de comparare a cumpărăturilor în Europa cu un produs care din 2013 se numeşte "Google Shopping". El permite consumatorilor să compare online produsele şi preţurile şi să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon şi eBay.
Serviciile de comparare a cumpărăturilor se bazează pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri şi generează venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai mulţi retaileri care vor să-şi prezinte produsele într-un serviciu de comparare a cumpărăturilor. Ţinând cont de dominaţia Google pe Internet, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciile de comparare a cumpărăturilor.
Din 2008, "Google" a început să implementeze pe pieţele europene o schimbare fundamentală a strategiei pentru a-şi impune serviciul său de comparare a cumpărăturilor. În prezent, serviciul Google de comparare a cumpărăturilor este mult mai vizibil consumatorilor care folosesc motorul de căutare Google, în timp ce serviciile rivalilor sunt mai puţin vizibile.