Compania americană "Google" Inc., care deţine cel mai utilizat motor de căutare pe Internet, ar putea face achiziţii în China, ca să cîştige teren în defavoarea gigantului local "Baidu.com" Inc. "Sîntem, în principiu, deschişi să recurgem la fuziuni şi achiziţii, ca să ne extindem portfoliul", declară Kai-Fu Lee, preşedinte al "Google" China. "Google" urmăreşte, totodată, să aibă, pînă în iulie, 100 de ingineri în centrele de cercetare şi dezvoltare din Beijing, faţă de aproximativ 70 în prezent.
În 2005, "Baidu.com" avea o cotă de piaţă de 56,6% în domeniul căutării pe Internet în China, proporţie aproape dublă faţă de cea deţinută de "Google" în această ţară. În ianuarie anul acesta, "Google" a lansat o nouă versiune a motorului de căutare în China, excluzînd informaţiile cenzurate de Partidul Comunist, astfel încît să se conformeze reglementărilor în domeniu. China are 111 milioane de utilizatori de Internet.