Greva însoţitorilor de zbor de la "British Airways" (BA) Plc ar putea costa compania aeriană 1,4 miliarde de lire sterline (2 miliarde de dolari) din cifra vânzărilor, ca urmare a pierderii clienţilor în favoarea rivalilor, arată un studiu al Manchester Business School, realizat pe un eşantion de 4.300 de clienţi şi angajaţi ai 56 de companii.
Potrivit acestuia, vânzările scad, în general, cu până la 18% anual atunci când clienţii companiilor sunt confruntaţi cu o experienţă negativă sau cu un produs cu probleme. În anul fiscal 2009, BA a avut vânzări de 8 miliarde de lire.
Gary Davies, profesor în cadrul Manchester Business School, declară: "Unii clienţi vor zbura întotdeauna cu BA, însă mulţi alţii, nestatornici, se vor îndrepta către o altă companie. Nu cred că managementul BA ori sindicaliştii iau în serios acest lucru".
Purtătorul de cuvânt al "British Airways", James von der Fecht, a refuzat să facă vreo declaraţie cu privire la afirmaţia profesorului Davies.
Însoţitorii de zbor de la "British Airways" au lansat, luni, o grevă de cinci zile, afectând aproape 50.000 de persoane prin anularea zborurilor. Ieri, cei 12.000 de însoţitori de zbor au intrat în cea de-a treia zi de grevă, fără să indice vreun moment de reluare a negocierilor cu managementul pe marginea reducerilor de personal şi salarii, care au provocat nemulţumirile.
Sindicatul Unite plănuieşte mişcări greviste viitoare, dacă nu va ajunge la un compromis cu oficialii BA.
Grevele sunt programate pentru 30 mai, respectiv 5 iunie.
Potrivit analiştilor, vânzările BA - a treia companie aeriană din Europa, se vor redresa, astfel că vor ajunge la 8,5 miliarde de lire în anul fiscal ce se va încheia în martie 2011, iar în exerciţiul financiar următor vor creşte la 9 miliarde de lire.