Guvernul a adoptat încă o completare legislativă în scopul operaţionalizării procedurii informatizate de obţinere a certificatelor de cazier judiciar de către cetăţenii români aflaţi în străinătate, transmite un comunicat al Executivului.
Printr-o Hotărâre, Guvernu a aprobat modelul de cerere privind eliberarea de către misiunile diplomatice şi oficiile consulare române a adeverinţei cu valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate, respectiv specimenul acestei adeverinţe.
"Actul normativ adoptat astăzi a fost promovat după ce, în şedinţa din 19 ianuarie 2016 Guvernul a aprobat o Ordonanţă potrivit căreia cetăţenii români aflaţi în străinătate vor avea la dispoziţie o procedură informatizată de obţinere a cazierului judiciar, ca parte a Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (SIMISC). Mai exact, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate vor avea competenţa să elibereze adeverinţe cu valoarea juridică a unor certificate de cazier judiciar, pe baza verificărilor efectuate în evidenţele autorităţilor române competente. Aceste adeverinţe se vor elibera în maximum 10 zile de la data solicitării, vor fi valabile 6 luni de la data eliberării (perioadă identică cu cea a certificatelor de cazier judiciar eliberate în ţară) şi se vor utiliza exclusiv în străinătate", arată sursa citată.
Conform comunicatului, Reglementările adoptate prin Ordonanţa din ianuarie a reprezentat primul pas pentru facilitarea obţinerii simplificate a cazierului judiciar de către cetăţenii români din străinătate. Operaţionalizarea procedurii necesită, pe de o parte, măsurile legislative adoptate astăzi, precum şi, ulterior, încheierea unui protocol de cooperare între MAE şi MAI pentru interconectarea sistemelor informatice ale celor două instituţii.
La nivelul MAE, procedura informatizată de obţinere a cazierului judiciar va deveni accesibilă după operaţionalizarea SIMISC.
"SIMISC face parte din amplul proces de informatizare şi modernizare a prestării tuturor serviciilor consulare demarat de MAE, prin crearea unei platforme electronice integrate, cunoscută sub denumirea "E-cons"-"Consulatul mai aproape de casa ta", ce integrează mai multe sisteme informatice care deservesc domeniul consular", se mai precizează în comunicat.