Actualizare - Într-o postare pe pagina sa de Facebook, senatorul PSD Daniel Cătălin Zamfir a anunţat că social-democraţii intenţionază să amendeze textul ordonanţei amânării ratelor cu următoarele amendamente:
- Cele nouă luni, cât se suspendă ratele, se adaugă la sfârşitul perioadei de creditare fără dobânzi, taxe sau comisioane în plus;
- Se suspendă orice procedură de executare silită pe perioada îngheţării ratelor;
- Prevederile legii se aplică tuturor debitorilor, persoane fizice şi companii, afectaţi de criza actuală.
---
Ratele bancare urmează să fie amânate pentru o perioadă de până la nouă luni, dar care să nu depăşească finalul acestui an, doar pentru debitorii care nu au restanţe la plată şi care vor demonstra că au fost afectaţi direct sau indirect de criza provocată de COVID 19, a anunţat, în urmă cu puţin timp, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.
Ordonanţa care prevede acest lucru a fost aprobată în şedinţa de Guvern din această seară.
Textul normativ pare să fie mult difertit faţă de ceea ce anunţase, ieri, şeful de la Finanţe, care promisese că această măsură va fi aplicată tuturor solicitanţilor: "Am discutat cine să aibă acces la această amânare şi am stabilit să nu discriminăm şi să dăm această posibilitate tuturor celor care vor cere. De asemenea, ne-am pus problema prin ce modalitate ar putea să ceară acest lucru. Prin online, cu o primă etapă prin telefon şi confirmată printr-un email. Vom vedea care va fi varianta finală. Ideea este că nu am uitat de persoanele împrumutate la bănci, atât cele fizice, cât şi cele juridice. Nu va fi o soluţie doar pentru această perioadă, ne gândim cum să susţinem clienţii şi după cele nouă luni. Aici, discuţia este cu băncile, astfel încât să nu existe o povară pentru clienţi imediat după această perioadă, ci să fie eşalonat creditul pe o perioadă mai lungă, povara urmând să fie suportată pe termen lung".
Ulterior, însă, Adrian Vasilescu, consultant de strategie în cadrul Băncii Naţionale a României (BNR), ne-a spus că "activitatea din bănci trebuie organizată cu faţa la profit", menţionând: "Dacă MFP a propus amânarea ratelor bancare pentru nouă luni, nu înseamnă că în dezbaterea OUG va fi şi acceptată această propunere. Problema este grea pentru bănci. Dacă vor fi amânate ratele, atunci băncile va trebui să tragă tare pentru obţinerea de profit. Acest lucru înseamnă să dea credite noi şi rămâne de văzut care va fi regimul creditelor noi. Ne aşteptăm şi la alte decizii, în funcţie de realitate şi durata stabilită de Guvern pentru amânarea ratelor".
Conform proiectului de ordonanţă, dobânda corespunzatoare sumelor scadente a căror plată este suspendată se capitalizează la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare, a anunţat ministrul de resort. Acesta a adăugat că acest capital va fi plătit eşalonat, pe durata ramasă până la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de suspendare, cu excepţia creditelor ipotecare, pentru care dobânda acumulată se va plăti eşalonat până la cel mult cinci ani.
Cei interesaţi de această măsură va trebui să îşi depună documentele până la finalul stării de urgenţă instituite pe teritoriul ţării noastre, adică în următoarele săptămâni, potrivit lui Florin Cîţu.
Consumatorii bancari s-au artătat foarte deranjaţi de forma finală a Ordonanţei care prevede amânarea ratelor, împrumutaţii în franci elveţieni scriind pe pagina de Facebook a Grupului din care fac parte că se simt "scârbiţi" şi "umiliţi" după ce au văzut textul normativ aprobat în Guvern.
Reprezentanţii Asociaţiei CREDERE ne-au spus: "Între a nu oferi nimic oficial şi a oferi ceva «în favoarea debitorilor», Guvernul putea alege cu mare succes prima variantă. Evident, nu s-a putut abţine şi a venit cu o soluţie, dar în favoarea băncilor. Iniţiativa le aparţine doar oficial - după modul de redactare, principii enunţate şi măsuri concrete, autorul ne este familiar - pare a fi sistemul bancar. Este reprobabil, în orice moment, să înşeli aşteptările oamenilor pe care se presupune că îi conduci, minţindu-i şi încălcându-le drepturile, dupe ce ţi-ai luat angajamente într-un anumit sens. Astăzi nu s-a ţinut cont deloc de acest lucru".
Şi în opinia analistului economic Constantin Rudniţchi, aşteptările erau mult mai mari înainte de adoptarea Ordonanţei. Specialistul subliniază: "Senzaţia mea este că s-au dat mai multe speranţe înainte de această şedinţă de Guvern decât s-a realizat. S-a vorbit mult despre faptul că toată lumea, indiferent dacă ne referim la persoane fizice sau juridice, va avea acces la amânarea ratelor bancare. Ei bine, această Ordonanţă nu conţine prevederi care să includă pe toată lumea, ci menţionează un criteriu destul de vag, respectiv persoanele afectate direct sau indirect de efectele coronavirusului. Este destul de vag pentru că nu ştim exact ce însemnă «afectate indirect». Direct poate însemna că debitorului i-a fost suspendat contractul de muncă, că acesta este în şomaj tehnic, poate concediat etc".
Totuşi, Constantin Rudniţchi consideră că această măsură nu putea fi aplicată tuturor: "Nu aş fi văzut o plasă cu ochiuri atât de mari încât să intre toată lumea. Văd mai degrabă o plasă cu ochiuri mai fine şi de pe urma ordonanţei să beneficieze doar cei afectaţi, nu şi oportuniştii.
Dacă se dădea drumul la un val foarte mare, atunci ne puteam gândi că efectele asupra sistemului bancar nu sunt cele mai potrivite".
Potrivit analistului, normele de aplicare vor fi cele care vor clarifica asupra situaţiilor în care debitorii au fost afectaţi în mod indirect.
1. Mesaj eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacția în data de 26.03.2020, 22:14)
...
1.1. guvern comunist (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 14:55)
Din nou incurajarea debitorilor in dauna capitalului. Hranirea iresponsabililor cu banii responsabililior . Guver de toata jena. Cum mama naibii o sa ajunga romanii sa inteleaga ca nemtii ca este bine sa pui bani deoparte, sa economisesti, sa nu rostogolesti credite peste credite daca guvernarea incurajeaza doar iresponsabili sau oameni obisnuiti sa se imbogateasca din credite. Fiecare masura luata de acest guvern tembel este o secure la baza responsabilitatii sociale, economice etc.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2020, 22:25)
... nenorociti! Marea smecherie este cea cu depunere a cererii pana la sfarsitul situatii de urgenta. Efectele se vor vedea vedea in special peste cateva luni .... dar ce sa vezi probabil nu va mai fi situatie de urgenta. Cel mai tare ma enerveaza ca vor poza in victime ... ce mult se sacrifica ele sa sprijine oamenii ... prin urmare : Adio legi anticamatarie ! Vor spune ca deja s-a facut mult si sistemul bancar e deja slabit ....
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2020, 22:31)
Ce nenorociti! Adica unii sunt loviti de Covid si altii nu sunt loviti de Covid? Atunci de ce stam cu totii in casa?!
3.1. la gara cu smecherii! (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Vali în data de 27.03.2020, 12:12)
" loviti de covid indirect sau direct" = inclusiv cei cu somaj tehnic, inclusiv cei ce si-au pierdut jobul ... nu doar cei care s-au imbolnavit de covid19
hai ca e o clauza buna.
altfel toti bivolii s-au fi inghesuit sa amane plata ratelor fara motiv
daca nu ti-ai pierdut jobul si daca nu ai veniturile afectate de ce sa amani plata ratelor ? de smecherie ? La gara cu smecherii ! Trebuie pastrata structura sociala intacta! Regulile sunt reguli!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 17:53)
Urcate in tren si stai acolo ca tot vorbesti de gara.
Ai citit tot?sau esti un bancheras sarman cu duhul, cu dobanda cum e?
Cei care pana in prezent au intarziei la plata ratelor, iar acum au fost disponibilizati , ce vor face? Ei sunt lasati pe mana executorilor.
Si tu, un gandac murdar, care linge dosul bancherilor, spui ca e o masura corecta? Iti miroase gura a rahat.
4. Falsa solutie
(mesaj trimis de Cris în data de 26.03.2020, 22:32)
Ceea ce a propus Catzu in aceasta seara nu numai ca e o falsa solutie dar aduce cu sine dobanzi suplimentare pentru perioada de suspendare a ratelor, ceea ce este absolut inacceptabil pentru clientii bancilor.
Romani cu rate, ati fost pacaliti... !
Guvernantii, in loc sa fie atenti sa nu muriti de foame si sa ajungeti pe drumuri sunt foarte atenti la profiturile bancilor.
Poate ca acum veti intelege de ce au scos taburile si armata pe strada.
5. TOTAL DE ACORD!
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2020, 22:49)
Da, măsurile adoptate sunt corecte, echitabile și calibrate corespunzător! Bineinteles ca profitorii vor fi nemultumiti. Pentru ei, am un mesaj foarte simplu: THERE IS NO FREE LUNCH! sau cu alte cuvinte NU SE DĂ O LEGE DE "MUTĂTURI" cum zicea Marele Caragiale. În fap, nu este prost cel care cere, ci cel care dă... (P.S. nu am nicio legatura cu sistemul bancar si prin urmare pot sa exprim o opinie obiectivă dar care firesc nu va conveni unora, intamplator toți debitori, deci subiectivi.)
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2020, 22:51)
erata - "LEGE DE MURĂTURI"...
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2020, 22:54)
Ma bucur ca esti o persoana pozitiva.
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2020, 23:25)
Era bine daca aveai legatura cu sistemul neuronal, macar.
Un sfat: tunde-te, trage-ti pantalonii in vine, sterge-te la gura si lasa ministerul de finante, ca nu e de tine, amaratule...
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 00:20)
Profitorii se descurcau oricum si fara ,,masurile"luate.Sa nu facem pe justitiarii ca nu este cazul.Aici este vorba de OAMENI si de bătaia de joc la adresa lor!Si mult cinism.
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 00:21)
Plateste-ti datoriile, parazitule !
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 00:25)
Profitorii se lipesc de orice oportunitate. Nu este vorba de a fi justitiar, ci a fi corect ! Resursele sunt limitate si trebuie directionate catre cei care au cu adevarat nevoie, nu pentru toti. Da, este vorba despre oameni aflati in dificultate, nu despre a crea oportunitati pentru profitori. De ex, cei care lucreaza in reatailul alimentar au venituri bune acum. Este normal sa fie scutiti de plata datoriilor, adica dam cate putin la toti, in loc sa dam mult la cei ce au nevoie?!?!
5.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 01:06)
Tot nu te-ai tuns si tot nu te-ai sters la gura... Cutule, e criza, bre.
5.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 01:20)
Datornicule care ești, da banii înapoi asa cum te-ai angajat în scris când ai luat bănuții!! Ai vrut lux, plătește! Alt exemplu- bugetarii (pe care îi doare la pălărie de efectele economice resimțite în sectorul privat) care au aceleași venituri ca inainte de ce mama lui pește prăjit ar trebui să fie amânati cu plata ratelor??? Adicătelea uite o oportunitate hai să ne lipim toți de aceia care chiar au nevoie de ajutor si pe care ii plangem cu lacrimi de crocodil dar le luam si noi din ajutorul meritat!
5.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 08:24)
Foarte corect mesajul. Și ordonanța este de bun simt. Guvernul nu poate să facă pomeni cu banii băncilor. Cine a luat credit nu poate fi subvenționat din banii plătitorilor de impozite sau din banii deponenților. Cine contractează un credit trebuie să înțeleagă faptul că banca nu este o instituție de caritate cu una de credit.
5.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 08:27)
Corect mesaj ! Ordonanța de de bun simt. Nu se pot face pomeni cu banii deponenților sau ai plătitorilor de impozite care nu au credite. Cine a contractat un credit trebuie sa îl plătească. In caz contrar trebuie sa se întindă cat ii permite plapuma .
6. fără titlu
(mesaj trimis de Doru în data de 27.03.2020, 06:18)
Asadar daca am o firmulita care traia din vanzari zilnice, care acuma sau prabusit, nu are contracte mari dar si ceva intarzieri la plata ratelor bancare, nu pot solicita amanarea acestora? Pentru ca sistemul bancar sta cu fata la profit ? Stiti ca mai incolo vin alegeri...
7. Băncile trebuie desfiintate
(mesaj trimis de Cristian în data de 27.03.2020, 07:15)
Băncile trebuie scoase în afara legii, pentru că dau lovituri la buzunarul clienților pe timp de criza. Clienții ar trebui să invoce clauza de forță majoră prevăzută în contract și să nu plătească nimic băncilor.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 08:27)
Daca stai acasa si ti primesti salariul intreg de ce nu ti ai plati ratele? Daca esti kaufland de ex care vinde cat nu a vandut niciodata, de ce nu tu ai plati ratele? Intreb si eu, pe indignatii de serviciu...
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 20:20)
Si cam cine dracu sta pe acasa si e platit cu salariul intreg luminatule? In romania..
In 2 luni nu va mai plati nimeni ratele la banci si atunci isi vor da seama bancherii cat sunt de prosti cu catu si bnr la gramada. Nu vor avea pe cine sa execute, pt ca vom intra intr-o criza de durata. Prosti lacomi si oameni prosti care-i sustin si lauda acum.
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 08:47)
NU CRED CA MAI PUPA PNL LA GUVERNARE!
9.1. ba da! asa zic, asa e! (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Vali în data de 27.03.2020, 12:17)
ba da!
ma asigur eu ca da!
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 20:11)
Dar tu esti Doamne Doamne cumva?
Doar in parlament votau mai multi decat prezenti in sala, la alegerile urmatoare, organizate de PNL (apropo vor costa tara sute de milioane de euro, mult mai mult decat efortul statului de a asigura acele masuri) nu vor exista astfel de cazuri.
Si uite asa, PSD, fara sa faca nimic, vor guverna din nou. Cu sau fara voia ficusului
Doar pe prostia celorlalti care in cazul de fata merita sa dispara ca si partid.
9.3. ba da (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de paul în data de 27.03.2020, 21:40)
Bine ca e PNL la guvernare, ca daca era PSD ii cred in stare sa fi 'amanat' ratele intr-un stil propriu, respectiv fara dobanda - strict dintr-o masura populista.
Ce nu intelege lumea aici: optiunea de restructurate a unui credit (restructurate = schimbarea scadentarului, inclusiv cu includerea unei perioade de gratie) exista de cand ii lumea. Si fara stare de urgenta, si cu.
E imposibil tehnic ca o banca sa nu "incaseze dobanzi" pentru o periaoda de 9 luni. Banca a atras resurse (depozite, s-a imprumutat la alte banci, a emis obligatiuni etc) si plateste dobanzi. Banca trebuie sa-si plateasca salariatii, si chiriile in continuare. Iar la final, trebuie sa-i remunereze si pe propritarii bancii (actionarii).
Chiar daca amana ratele, vor contabiliza venitul aferent sumelor imprumutate (dobanzile), iar la finalul celor 9 luni, il adauga la soldul creditului si platesti o noua rata. Probabil mai mare, sau mai mica (daca scade suficient ROBOR-ul). Cine vrea o rata egala cu cea de azi, are solutia sa-si lungeasca durata creditului.
Asa functioneaza bancile, si nu se poate altfel.Ar intra direct in faliment, daca 9 luni nu ar calcula dobanzi pe sumele imprumutate.
10. E logic
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 09:10)
E o masura absolut normala, logica pentru mentinerea sanatatii economiei.
Nu cred ca ati vrea sa vedeti cum ar fi sa se prabuseasca sistemul bancar, nu am mai avea economie si inflatia ar ajunge 1000 la suta.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 09:39)
O mizerie de ordonanță care va îmbogăți cămătarii bancari și mai mult.Cei care vor semna mizeria asta peste 9 luni îi va ieși pe nas.Prin capitalizarea dobânzii și a comisioanelor românul va plăti dobândă la dobândă.Slugi ales sistemului bancar cămătaresc ăștia sunt guvernanții actuali.
11.1. e o decizie echilibrata (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de Vali în data de 27.03.2020, 12:19)
e o decizie echilibrata care da si oportunitatea unui ajutor celor intr-adevar afectati dar pune si garduri de aparare impotriva GOLANILOR care ar fi profitat si s-ar fi dat loviti in aripa aiurea!
11.2. Alooo!!! (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 15:00)
Măi băiatule/fată sau ce oi fi tu, daca iti faci un depozit la banca pe un an si pe urma il prelungești inca un an, DA, primești dobanda la dobanda. La fel si cu creditul. Este matematică elementară sau ca sa ma exprim pe ințelesul tău este "ARTIMETICĂ"! Comprende ? -:)
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 21:28)
Tu nu intelegi ...
Este o situatie atipica.
Asa cum noi nu mai avem multe drepturi in perioada asta si bancile trebuie sa scada pretentiile. Fac un pariu cu tine ca in cateva luni iti vor scadea dobanda(si asa uriasa) la depozite.
11.4. nu platesti "dobanda la dobanda" (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de paul în data de 27.03.2020, 21:42)
Platesti dobanda la suma imprumutata. Iar dobanda neplatita in perioada asta, se adauga la suma imprumutata.
Sa ma exprim in limbajul tau: 9 luni nu platesti rata, deci:
1) nu iti scade datoria (principalul)
2) banca de imprumuta si cu dobanda pe care i-o datorezi
3) la finalul ti-o adauga la datoria datorata
11.5. Lectie gratuită... (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.03.2020, 03:56)
Eu pricep perfect realitatea, dar tu nu ai habar de nimic! Evident ca vor scădea dobanzile la depozite! Asta este secretul lui Polichinelle... De ce vor scadea? Deoarece bancile centrale din toata lumea pomepeza bani la greu ca sa previna un colaps al economiilor (apropos de situatia atipica pe care o clamezi tu) si ca sa usureze povara... ghici cui? A debitorilor!!! Deci dobanda la depozitele celor care au economisit (și sunt multe milioane de deponenti in tara asta, cu mult mai multi decat debitori) vor scadea si mai mult tocmai pentru ca sa fie ajutati debitorii!!! Hai sa-ti reformulez ca poate pricepi asa: cei care au fost chibzuiți si au economisit sunt penalizati de vreo 10 ani ca sa fie ajutati cei care s-au intins mai mult decat ii tine plapuma. Asta este situatia atipica, ce poarta numele de represiune financiara. CAPISCI? :-)
11.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.03.2020, 10:39)
Esti amuzant de ...intelept. te prefaci sau atat poti?
11.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.03.2020, 17:01)
Daca tot nu pricepi, atunci inseamna ca esti grea/greu de cap! Pune burta pe carte inainte sa dai din gura! Eu nu am niciun credit si nici nu lucrez in vreo banca si nici nu am actiuni la banci, asa ca pot exprima o parere obiectiva. Dar domnia ta ce interes ai???Oare esti un debitor care nu vrea sa isi plateasca datoriile???
12. Bravo!
(mesaj trimis de Vali în data de 27.03.2020, 12:09)
'' Ratele bancare urmează să fie amânate pentru o perioadă de până la nouă luni, dar care să nu depăşească finalul acestui an, doar pentru debitorii care nu au restanţe la plată şi care vor demonstra că au fost afectaţi direct sau indirect de criza provocată de COVID 19, a anunţat, în urmă cu puţin timp, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu."
Bravo bai Florine! MI-ai dat dracu emotii cand ai zis-o pe aia cu toti vor putea cere amanarea ratelor indistinct!
Acum cu 2 conditii - fara restante la plata si CU DEMONSTRAREA faptului ca au fost afectati direct sau indirect de virus (inclusiv la nivel de existenta a jobului sau la salariu) E MULT MAI BINE!
Mi-a revenit naibii inima la loc! Aparea o super-situatie de hazard moral fara aceste reguli ! Oricine ar fi cerut amanari ! Se ducea dracu ordinea sociala!
Bravo!
13. Minciuni si prostie
(mesaj trimis de Mihai în data de 27.03.2020, 14:19)
Am vazut multa, foarte multa prostile la BNR in frunte cu acest matusalemic prost Asrian Vasilescu. Acum vad si multa prostie la guvernul PNL. Astia vor sa inventeze apa calda! Bai ati auzit de Franta? De Ungaria? De Belgia? Aia cum pot lua masuri economice reale si voi nu? Dati o ordonanta absolut cretina , normele le dati peste 15 zile si pana va cacaiti voi trece starea de urgenta si ce sa veni nu se aplica! Prosti! Absolut Prosti!
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 18:01)
Presupun ca esti cel putin doctor in economie, daca cei de la BNR sunt prosti pentru tine! In rest, da, nu s a acceptat pomana dorita, ci doar un ajutor real, pentru cei ce au nevoie, nu si pentru tepari!!!
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 20:16)
Nu sunt prosti, sunt miste nemernici, platiti din banii statului roman, dar care sunt impotriva a tot ce inseamna roman si romanesc in aceasta tara. Dar tu, inteligentule de ce nu te uiti ce fac vecinii nostrii? Suntem atat de prosti sau rau voitori incat nici nu vrem sa copiem masurile adoptate in alte state din UE, unde aceleasi banci au profituri 30%din cat au la noi si nu sufla.
13.3. Da! (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de Mihai în data de 28.03.2020, 16:46)
Da! Sunt doctor in economie! M-am saturat ca habarnisti care nu au lucrat in mediul privat o secunda sa imi distruga munca mea de o viata! Ca prosti precum Vasilescu sau Isarescu sa imi fure prin incompetenta lor bani din buzunar! Nu am stat in viata mea in somaj, am platit mereu taxele, mi-am platit mereu corect angajatii dar o conducere asa de proasta nu am vazut nicaieri. Ma gandesc ca dupa acest pandemie sa vand tot si sa ma car din tara asta condusa de rahati politici!
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 17:27)
vai dar ce fina e limba analistului rudnitchi cu fundurile bancherilor...va intra direct in analele presei :)
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2020, 18:12)
Nu fiti tristi dragi cititori.... cei care nu sunteti actionari ai bancilor la BVB.
Veti plati si banii pe care nu ii veti avea. Pentru ca asa este in capitalism.
Nu sperati la vreo reactie a patronului Bursa, el sprijina toate masurile Covid. El l-a primit pe Orban cu bratele deschise, pe Orban, un mitoman si un corupt. Un penal. Iar faptul ca Orban si Citu sprijina mai mult bancile in perioada asta decat pe cetateni, asta este politica de dreapta. Nu va mai smiorcaiti. Eventual iesiti cu furcile, altfel, "ciocu mic". Asta este dreapta.
16. Bancile deja pierd. De fapt castiga mai putin.
(mesaj trimis de paul în data de 27.03.2020, 21:48)
1. Oricum bancile deja pierd. Inainte era ROBOR-ul 3,24%. Azi e 2.57%. Deci cu 0,67% mai putin. Cine are o datorie de 200.000 lei, va plati cu 0,67%/an, mai putin. Deci 200.000 * 0,67%=1340 RON/an. 111 lei/luna.
2. Nu plangem de mila bancilor. Anul trecut, ele incasau 6 lei din dobanzi, platesc 1 leu dobanzi (celor de la care se imprumuta - deponentilor, altor banci, etc). Fac un profit de 5 lei din dobanzi, si din care plateau cam 1 leu salarii, 1 leu diversi furnizori (in general chirii, IT, reclama) si ramaneau cu 3 lei profit. Astazi, acel 6 lei venituri, devine 5, iar costurile raman pe loc. Deci doar 2 lei profit.
3. Orice solutie de 'amanare' fara calcularea de dobanzi, ar insemna ca in conditiile in care banca asa cum am spus deja are 3 lei costuri (1 leu plateste dobanzi, 1 leu salarii, 1 leu furnizorilor), ar inseamna ca banca sa vina de acasa cu 3 lei ... deci imposibil.
17. Lux si opulenta
(mesaj trimis de paul în data de 27.03.2020, 22:02)
Ia sa ne aruncam atentia catre 3 categorii din categoria lux si opulenta:
1) Privatul care si-a luat credit ca sa-si ia Iphone, TV, masina in leasing. Sper ca ai platit macar jumatate de credit si nu ai crapat ecranul la iphone. As fi zis: da fuga la amanet, iei juma de pret pe telefon, si rambursezi creditul astazi. Dar, #stamacasa, asa ca pui frumos telefonul pe olx la juma de pret, il vinzi prin curier, fuga la banca, plateste creditu si asta a fost.
2) "Antreprenorul". Lucrai ca zugrav la patron, si te-ai trezit antreprenor si ai luat credit. Ti-ai facut firma cu captial social 200 lei, salariul minim pe economie, toti banii ii scoteai pe dividende sa-ti iei iphone 17 si masina 4x4. Ti-ai facut optmizare fiscala sa nu platesti mai nimic la stat. Azi vrei somaj tehnic, amanarea ratelor, amanarea dobanzii. NO WAY!
Daca as fi la guvernare, la orice masura (pentru companii) as adauga urmatoarele conditii:
- valoarea somajului tehnic nu poate depasi (pe langa 75% din salariul mediu), nici 75% din salariul tau din ultimul an (in cazul celor care au jonglat lucrand o viata pe salariul minim pe economie, si brusc acum apar cu aditionale ca si le-au marit...). Pe scurt: ai contribuit la salariul minim, azi ajutorul e corelat cu salariul minim.
- valoarea ajutorului pentru o firma nu poate depasi 20% din valoarea capitalului social. Marele antreprenor, ai riscat "200 lei" capital social. Statul e generos. Iti da 40 lei...
- daca in ultimii 2 ani ai scos dividende, hai cu banii inapoi in firma si abia apoi primesti ajutoare/subventii. Concret: ai scos 300.000 lei dividende anul trecut (la capital de 200 lei desigur- ce randament fabulos...investesti 200 lei si faci 300.000 RON/an). Ai o gaura de 400.000 lei? Haida tu cu cele 300.000 RON inapoi si iti mai da si statul diferenta de 100.000 lei. Altfel spus, 0 toleranta pentru patronii acelor firme care AU BANI sa-si sustina afacerea.
Masurile astea de mai sus, nu trebuie luate in cazul firmelor a caror activitate s-a inchis "prin efectul legii", deoarece acolo scopul e "protejarea impotriva transmiterii...", dar trebuie luate in cazul firmelor care sunt afectate.
Chiar daca e vorba de solidaritate, nu se poate ca o categorie minorata sa plateasca factura celor care au vrut lux si opulenta. Oricum, va fi platita partial (prin inflatie...).
17.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 17)
(mesaj trimis de Jiji în data de 27.03.2020, 23:24)
Bravo! Idei bune si de bun simt.
18. Vasile Catzu e sclavu bancilor
(mesaj trimis de Cristian în data de 28.03.2020, 06:16)
Vasile Catzu a greșit grav că nu a luat asupra bugetului ratele romanilor in aceasta perioada de criza iar PNL va deconta electoral aceasta greșeală.
Schimbarea de paradigmă de care tot vorbim tocmai asta înseamnă, că statul să preia povara ratelor în astfel de situații și chiar sa arunce bani din elicopter. Marile economii au înțeles (inclusiv Ungaria) Romania insa, prin politrucii care o conduc, sclavi ai corporațiilor, , nu are acest nivel de înțelegere a situației.
Vremea capitalismului sălbatic a trecut, masele de oameni vor ieși în stradă. PNL va da cu fundul de pământ la modul exploziv. România după COVID va fi mai social-democrată ca niciodată. Klaus și Orban știu că și-o vor fura la vot cum nu și-au mai furat-o de mult. De asta nici n-au reprogramat alegerile locale, cum au făcut alte state. Tot mai speră să culeagă, dar nu se va întâmpla. Poporul și-a dat seama despre cine e vorba, incepand cu Vasile Catzu.
19. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.03.2020, 10:37)
BNR tocmai ce a amanat colectarea de la banci a fondului pentru rezolutie bancara, pt 2020, cu 3 luni. Banuiesc ca bancile vor plati dobanda la suma datorata, nu-i asa dnule Isarescu?
Nu-i asa dnule Catu? Ca tocmai ce ati afirmat ca intr-o economie nimic nu e gratis.
19.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 19)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.03.2020, 10:43)
Defapt pentru 6 luni. E mai bine.