Reţete noi apar având ca scop salvarea planetei dar şi a siluetei.
Agenţia naţională responsabilă de cercetarea ştiinţifică în Australia a încheiat un parteneriat cu o franciză de restaurante fast-food pentru dezvoltarea unei alternative pe bază de plante la burgeri din carne de vită. Organizaţia pentru Cercetare Ştiinţifică şi Indus-trială a Commonwealth (CSIRO) şi Hungry Jack's, o franciză a lanţului american Burger King, şi-au unit forţele în vederea producerii şi comercializării unui burger preparat din plante, în cadrul unui joint venture numit v2food.
Iniţiativa îşi propune să creeze un burger care să imite gustul şi textura cărnii de vită, oferind în plus beneficiile fibrelor alimentare şi a nutrienţilor din plante, fiind de asemenea mai prietenos cu mediul.
Potrivit unui studiu al George Institute for Global Health, vânzările burgerilor fără carne în Australia au cres-cut cu 289% între anii 2010 şi 2019. CSIRO estimează că industria proteinelor pe bază de plante din Australia va depăşi valoarea de 6 miliarde de dolari australieni (4 miliarde de dolari americani) până în anul 2030. Proprietarul Hungry Jack's, Jack Cowin, a declarat că această industrie nu ar trebui văzută ca o ameninţare la adresa indus-triei cărnii de vită. "Vindem 30.000 de tone de carne şi sperăm să putem continua să comercializăm aceeaşi cantitate de carne de vită ca întotdeauna'', a declarat el recent, potrivit Australian Broadcasting Corporation (ABC). "Vom atrage un public diferit, care nu cumpără în prezent produse din motive de sustenabilitate'', a adăugat el.
Nick Hazell, director executiv al v2food, a declarat că acest joint venture a apărut din necesitate, datorită creşterii consumului de carne la nivel mondial.