Producătorul francez de articole de lux "Hermes International" SCA şi-a redus profitul în 2009, în condiţiile în care distribuitorii săi s-au concentrat pe diminuarea stocurilor.
Profitul net al companiei a scăzut la 288,8 milioane de euro (385 milioane de dolari) în 2009, de la 290,2 milioane de euro în 2008. Analiştii estimau un câştig mai mare: 296,2 milioane de euro.
Vânzările "Hermes" au scăzut cu 8,5%, la 1,91 miliarde de euro.
Companiile producătoare de articole de lux încearcă să-şi reducă reţelele de distribuţie, construindu-şi propriile reţele retail, ca să-şi limiteze dependenţa de magazinele cu care lucrează, în special cu lanţurile retail, puternic afectate de recesiune. "Hermes" a inaugurat 14 magazine noi anul trecut şi intenţionează să mai deschidă 12 anul acesta.
Profitul operaţional al companiei franceze a crescut cu 3,1% în 2009, la 462,9 milioane de euro. "Hermes" va plăti un dividend de 1,05 euro/acţiune pentru 2009.