Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu a lansat în 2023 nicio licitaţie pentru vreun proiect de autostradă nouă, a afirmat, ieri, într-o postare pe pagina oficială de Facebook, Horaţiu Cosma, fost secretar de stat la ministerul respectiv pe vremea când acesta era condus de liderul USR, Cătălin Drulă.
Horaţiu Cosma a precizat: "Blocaj total la Ministerul Transporturilor pe proiecte noi. Grindeanu (n.red. - Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii) nu a lansat nicio licitaţie pentru autostrăzi noi în 2023. Anul acesta se vor inaugura autostrăzi şi drumuri expres contractate sau intrate în şantier în 2021. Însă, pentru ca România să continue seria inaugurărilor consistente de proiecte şi după 2026, trebuie lansate licitaţii pentru proiecte noi astăzi. Dar Grindeanu nu vrea asta. Nu vrea dezvoltare pe termen lung pentru România. Se mulţumeşte să culeagă roadele semănate de USR în 2021 şi cam atât. După el, potopul. Deşi de 2 ani promite marea cu sarea, în 2023 nu a lansat nici măcar o licitaţie pentru autostradă sau drum expres nou. Iar lista de restanţe e lungă. Vorbim despre mai bine de 550km de drumuri noi cu contracte de proiectare mult întârziate în mandatul lui Grindeanu: - A8 Unirii sectorul montan dintre Miercurea Nirajului şi Leghin (circa 150 km)
- A7 Paşcani - Suceava - Siret (100 km)
- Autostrada Timişora - Moraviţa (70 km)
- Autostrada A13 Braşov - Făgăraş (40 km)
- Autostrada Alternativa Techirghiol (30 km)
- Drumul expres Craiova - Tg. Jiu (110 km)
- Drumul expres Bacău - Piatra Neamţ (50 km)
- Drumul expres Oar - Satu Mare (15 km)
Un om de stat vizionar construieşte astăzi viitorul prosper de mâine pentru ţara sa. În cazul lui Grindeanu, singurul viitor pe care îl construieşte este cel al specialilor PSD-PNL. În 2024 va veni vremea decontului".
Menţionăm că, în afara proiectelor de mai sus, la contracte întârziate poate fi trecută şi A3 Ploieşti-Braşov, proiect estimat la lansare a fi finalizat în perioada 2026-2027. Printre proiectele fără niciun fel de orizont la Ministerul Transporturilor, deşi se află incluse în Programul Investiţional 2021-2030 se numără "Drumul Siretului", Drumul Expres Giurgiu - Bucureşti, "Coridorul de conectivitate 2 Moldova", şi Coridorul de Conectivitate 5 Danubius Expres Alexandria - Craiova.
Cu toate acestea, amintim că în acest an au fost finalizate de Ministerul Transporturilor mai multe proceduri de achiziţie publică privind lucrările ce urmează a fi efectuate pe tronsoanele de pe autostrăzile A7 şi A8, precum şi pentru mai multe drumuri naţionale, dar şi pentru mai multe lucrări privind infrastructura feroviară de pe cele mai importante coridoare de transport. Cel mai recent exemplu este finalizarea licitaţiei pentru mai multe tronsoane din A13 Sibiu-Făgăraş, lucrare finanţată din fondurile europene pe Programul Operaţional Transport, zilele trecute fiind atribuit şi tronsonul 2 din această lucrare aceleiaşi companii din Turica care se va ocupa şi de tronsoanele 1,3 şi 4.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.10.2023, 14:00)
GRINDEANU a disparut ca magarul in ceata.
Are probleme de sanatate, operatii estetice, etc?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.10.2023, 23:51)
Un adevarat succes !