ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de accesorii telecom şi produse Smart Home din România, care deţine brandul Tellur, a înregistrat venituri totale de 78,7 milioane de lei (15,9 milioane de euro), în trimestrul al treilea din 2021, în creştere cu aproape 30%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat remis redacţiei. Principalul motor de creştere a fost reprezentat de vânzările produselor din gama proprie, Tellur, pe pieţele externe.
Profitul net al ABN Systems s-a situat la 4,27 milioane de lei (850 de mii de euro), în trimestrul al treilea din 2021, în creştere cu peste 80% faţă de cel înregistrat în perioada similară a anului precedent. În acelaşi timp, marja EBITDA s-a mărit, de la 5,44% (T3 2020) la 7,38% (T3 2021), urmând tendinţa ascendentă a acestui indicator al eficienţei operaţionale din ultimii ani.
Potrivit sursei citate, ABN Systems a obţinut rezultate în creştere semnificativă faţă de anul trecut pentru toate cele patru direcţii principale de business: exporturi, cu o pondere de peste jumătate din cifra de afaceri; vânzări B2B; distribuţie prin marile lanţuri de magazine şi listarea de produse prin retaileri online specializaţi.
De exemplu, vânzările de produse Tellur Smart Home au avut creşteri foarte mari, atât în ţară, cât şi pe pieţele externe, cu 70%, în primele 9 luni din 2021, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Termostatul a fost unul dintre produsele "vedetă" ale anului 2021, cu o creştere de 200% în 2021 vs 2020. De asemenea, o ascensiune foarte bună au înregistrat-o căştile şi boxele cu bluetooth, care au înregistrat creşteri de 130%, respectiv 176%.
"Anul acesta am înregistrat evoluţii favorabile ale business-ului care au depăşit ritmul nostru constant de creştere de la an la an, iar potenţialul de dezvoltare şi perspectivele sunt foarte bune. Avem în spate o experienţă bogată, un portofoliu diversificat de produse, pentru care există o foarte mare cerere, suntem prezenţi pe multiple pieţe la nivel mondial şi am început deja să aplicăm planul nostru de dezvoltare privind extinderea externă, intrând de anul acesta pe pieţele online din Polonia, Olanda, Suedia şi Statele Unite, unde rezultatele obţinute au depăşit aşteptările. De exemplu, pe fondul acestei pandemii şi a schimbării obiceiurilor de consum, mulţi dintre noi mutându-ne biroul acasă, produsele Tellur Smart Home s-au vândut foarte bine atât în ţară, cât şi pe pieţele externe, iar trendul acesta ascendent se va menţine şi în următorii ani," a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
ABN Systems are în plan dezvoltarea accelerată pe pieţele externe şi consolidarea poziţiei pe piaţa autohtonă, prin accesarea unor noi nişe de business. Pentru atingerea acestui obiectiv, compania pregăteşte o ofertă publică iniţială (IPO), în vederea listării la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), până la sfârşitul acestui an. Demersurile pentru oferta premergătoare listării şi pentru procesul de listare vor fi făcute împreună cu TradeVille.