ABN Systems International a înregistrat o cifră de afaceri de 49,74 milioane de lei (10,10 milioane de euro), în primul semestru (S1) din 2022.
În pofida creşterii accelerate a inflaţiei, cu scumpiri consistente la energie şi transporturi, precum şi a climatului de incertitudine generat de războiul din Ucraina, cifra de afaceri a companiei s-a menţinut la un nivel similar cu cea din S1 2021.
Profitul net al ABN Systems s-a situat la 1,88 milioane de lei (382.800 de euro), în primul semestru din 2022, iar EBITDA a fost de 2,84 milioane de lei (578.600 de euro).
Prima jumătate a anului 2022 a fost foarte intensă pentru companie, care a lansat peste 40 de produse noi, dintre care 10 în gama Smart Home şi 5 în gama Tellur Green - o premieră pe piaţa din România, fiind vorba de produse din materiale naturale, reciclate sau reciclabile. În luna mai, cu ocazia Channel Summit EMEA de la Monaco, prestigios eveniment anual dedicat producătorilor şi distribuitorilor din industria IT, gama Tellur Green a fost lansată pe plan internaţional.
Produsele Tellur Green se comercializează pe toate pieţele europene unde este prezent brandul Tellur, din Ţările Baltice şi cele din fosta Iugoslavie până în Marea Britanie, precum şi în SUA, Canada, Mexic, India şi state din Orientul Mijlociu. Până la finele acestui deceniu, ABN Systems îşi propune ca cel puţin 85% dintre produsele Tellur să fie "green".
În acelaşi interval, ABN Systems a deschis o companie subsidiară în Houston, Texas, care va servi drept bază pentru operaţiunile din America de Nord şi, pe viitor, America de Sud - unde este vizată, în primul rând, Brazilia, cea mai mare piaţă de profil. Pentru eficientizarea activităţii, ABN Systems a investit în digitalizarea proceselor de business, pentru ca vânzările de pe piaţa nord-americană să se poată desfăşura cu echipă cât mai redusă.
"Prima jumătate a acestui an nu a fost deloc uşoară pentru aproape nicio companie, din cauza creşterilor generalizate de preţuri, cu impactul cel mai puternic resimţit în privinţa costurilor energiei şi transporturilor. Acestei provocări i s-a adăugat războiul din Ucraina, ce a sporit incertitudinea şi a mărit timpii de livrare pentru unele produse. Cu toate acestea, suntem mulţumiţi că am reuşit să ne menţinem cifra de afaceri şi să încheiem perioada cu profit, deschizând noi perspective de creştere pe viitor. În acest sens, merită subliniată lansarea gamei Tellur Green, pe toate pieţele unde se vinde brandul Tellur. Inclusiv în domeniul IT&C, viitorul aparţine unor astfel de produse prietenoase cu mediul şi ne bucurăm că suntem deschizători de drumuri. De asemenea, faptul că anul 2022 va fi al doilea an de vânzări Tellur în SUA şi primul an de vânzări în India ne dă încredere că, dincolo de orice turbulenţe economice, strategia noastră de intrare cu un brand propriu, 100% românesc, pe mari pieţe globale, va da roade. Le mulţumesc colegilor, graţie cărora ABN Systems a încheiat, profitabil, un semestru dificil, precum şi investitorilor care sunt alături de noi", a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
Pentru cel de-al doilea semestru din 2022, ABN Systems aşteaptă să se cunoască rezultatele altor demersuri efectuate în prima jumătate a anului, precum începerea vânzărilor în India, după îndeplinirea tuturor formalităţilor de intrare pe această mare piaţă, semnarea de noi contracte de distribuţie în Bahrain, Croaţia şi Slovenia, precum şi contractarea unui agent care va promova brandul Tellur în ţările DACH: Germania, Austria şi Elveţia.