Constructorul auto francez "Renault" SA şi-a redus cu 39% profitul în primele şase luni din anul curent, din cauza unor cheltuieli generate de schimbarea ciclului de producţie. Câştigul a însumat 746 milioane de euro în perioada ianuarie - iunie 2012, când vânzările companiei au scăzut cu 0,8%, la 20,9 miliarde euro.
Profitul înainte de interese minoritare, taxe şi elemente excepţionale s-a diminuat cu 23%, la 482 de milioane de euro, depăşind însă cifra aşteptată de analişti: 363 milioane de euro.
Volumul vânzărilor "Renault" a sporit cu 20% în America Latină, la 215.149 de unităţi, iar în Rusia şi alte state ex-sovietice - cu 29%, la 103.926. În schimb, în Europa, livrările companiei au scăzut cu 17%, la 583.145 de vehicule, conform Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Europa.
Divizia auto din cadrul "Renault" a obţinut un profit de 87 de milioane de euro în semes-trul întâi, iar datoria netă a aces-teia a ajuns, în 30 iunie, la 818 milioane de euro, de la 299 milioane de euro la finele lui 2011.
Pentru acest an, "Renault" are ca obiectiv depăşirea vânzărilor realizate în 2011, renunţând la ţinta anterioară ce prevedea o creştere de 3-4%. Compania aşteaptă, în 2012, un declin al pieţei auto europene de 6-7%, iar a celei franceze de 10-11%.
"Renault" şi rivalul său mai mare, "Peugeot", ar putea beneficia de planul guvernului de la Paris pentru susţinerea companiilor auto, în condiţiile în care vânzările acestora scad în Europa. Franţa va cheltui circa 665 de milioane de euro ca să sprijine sectorul auto şi să protejeze locurile de muncă din domeniu, conform ministrului Industriei de la Paris, Arnaud Montebourg.