• După încheierea operaţiunii, acţiunile companiei vor intra la tranzacţionare pe piaţa AeRO
• Fondul de investiţii polonez Carpathia Capital s-a angajat deja să investească în al doilea plasament al Raiko
Raiko Transilvania, companie specializată în producţia şi distribuţia de sisteme de jgheaburi, acoperişuri şi accesorii pentru acoperişuri, va demara un nou plasament privat de acţiuni, înainte de sfârşitul primului trimestru 2020, potrivit unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Operaţiunea vine după ce, în iulie 2019, compania a vândut un milion de acţiuni, tot printr-un plasament privat, atrăgând 1,05 milioane de lei, de la 29 de investitori activi la Bursa de Valori Bucureşti.
Capitalul strâns în urma operaţiunii de piaţă, va fi direcţionat, în principal, către achiziţionarea, de către companie, de materiale şi bunuri pentru creşterea capacităţii de producţie şi vânzare şi pentru a răspunde cererii tot mai mare de produse Raiko.
Noul plasament privat se adresează, în special, investitorilor străini, fondul de investiţii polonez, Carpathia Capital, listat pe piaţa AeRO, angajându-se deja să investească în al doilea plasament al Raiko, devenind unul dintre investitorii principali în această tranzacţie, se arată în comunicat.
Acţiunile companiei urmează să intre la tranzacţionare pe piaţa AeRO a BVB, iar conducerea va finaliza toate procedurile necesare în vederea listării imediat după închiderea celei de-a doua oferte.
Brokerii de la Tradeville vor asista Raiko în derularea plasamentului şi, ulterior, la listarea acţiunilor pe piaţa AeRO.
În 2019, datorită succesului primei runde de finanţare care a avut loc în iulie anul trecut, conducerea Raiko estimează venituri de cinci milioane de lei, cu 22% mai mari decât cele din 2018, şi un profit brut de 260.000 lei, o creştere de aproximativ 60%, comparativ cu rezultatul anului precedent.
Pentru acest an, Raiko Transilvania se aşteaptă să genereze venituri de cinci milioane lei, numai din pieţele externe.
Raiko îşi va concentra expansiunea în ţările baltice, nordice, Republica Cehă, Rusia şi Ucraina.
De asemenea, compania intenţionează să lanseze în următoarele luni o nouă linie de produse sub brandul AluRAIKO, care va include sisteme de jgheaburi cu 25 de ani garanţie şi care vor fi dedicate, în principal, proiectelor de restaurare. Alte planuri pentru 2020 includ lansarea unei linii de produse ecologice, printre care un sistem de jgheaburi care va permite reciclarea apei pluviale şi va promova economisirea apei în toate pieţele de activitate, precum şi introducerea de ambalaje biodegradabile pentru toate produsele cu scopul de a deveni, în următorii ani, o companie cu zero deşeuri.
Raiko este o companie înfiinţată în 2014 la Căpuşu Mare, judeţul Cluj, de Tomasz Kurcin, care deţine funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie. După închiderea celui de-al doilea plasament privat, Tomasz Kurcin împreună cu soţia sa, Katarzyna Wieszczek-Kurcin vor deţine un procent de 53% din companie, în timp ce free-float-ul companiei va fi de 47%.
Odată ce va intra la tranzacţionare pe AeRO, Raiko va fi a doua companie cu capital majoritar polonez care va fi listată la Bursa de Valori Bucureşti, după fondul polonez Carpathia Capital listat pe piaţa AeRO din 2015.
La sfârşitul anului 2018, RAIKO avea o cotă estimată de 3,1% în piaţa de jgheaburi din ţara noastră, cu o creştere de 0,5% faţă de 2017. Valoarea totală a pieţei sistemelor de colectare a apei pluviale din România a fost estimată în 2018 la 40,89 milioane euro.