Nevoia de stabilitate şi predictibilitate a clienţilor ING Bank România s-a accentuat în primul trimestru al anului. Peste 70% dintre persoanele fizice care au accesat un credit nou pentru o locuinţă s-au orientat către creditul ING Ipotecar 7FIX, cu şapte ani de dobândă fixă, potrivit unui comunicat de presă.
În acelaşi timp, în zona creditelor de consum, clienţii au ales credite cu o valoare mai mică şi au optat din ce în ce mai mult pentru soluţii precum cardul de credit sau overdraft. Pentru a-i ajuta pe clienţi să îşi gestioneze mai uşor produsele de creditare, ING Bank a introdus în luna februarie închiderea creditului de nevoi personale 100% online. Astfel, banca oferă un proces end-to-end online, unde clienţii au controlul complet asupra deschiderii, administrării plăţilor şi închiderii unui credit de nevoi personale direct din ING Home'Bank.
Procesul de rambursare şi închidere durează câteva minute, poate fi făcut de pe orice dispozitiv, laptop, desktop sau smartphone şi îi scuteşte pe clienţi de timpul şi efortul de a se deplasa până la un punct de lucru fizic, în reţeaua ING Office.
"Primele două luni ale anului au început cu un suflu nou, cu speranţa reîntoarcerii la normal după doi ani de pandemie. Din păcate, izbucnirea conflictului din Ucraina ne-a plasat din nou într-o zonă de incertitudine, aducând consecinţe economice şi sociale importante şi dificil de prognozat pe termen mediu şi lung. Similar cu perioada care a marcat începutul pandemiei în 2020, observăm o abordare mai prudentă în rândul clienţilor noştri, companii şi persoane fizice. Acest fenomen, dublat de inflaţia crescută şi dobânzile aflate în trend ascendent, determină clienţii să îşi cântărească cu mai multă atenţie planurile de investiţii.
Cu toate acestea, ne aflăm într-o poziţie stabilă şi solidă, atat la nivelul băncii noastre, cât şi la nivelul sectorului bancar. Un indicator în acest sens este rata creditelor neperformante, situată în cazul nostru pe un palier stabil de aproximativ 3%. Creditarea a continuat să crească în primele luni ale anului, iar economisirea a înregistrat de asemenea o evoluţie pozitivă. Apetitul clienţilor pentru produse şi servicii digitale este în continuă creştere, o indicaţie clară în acest sens fiind dublarea vânzărilor prin aplicaţia de mobile banking Home'Bank, creşterea constantă a plăţilor cu cardul ori telefonul mobil şi adopţia SoftPOS în rândul antreprenorilor.
Nu putem neglija însă situaţia de criză în care ne aflăm, care va aduce probabil şi evoluţii mai puţin favorabile în lunile care urmează. Ne reafirmăm intenţia fermă de a ne sprijini clienţii şi de a găsi împreună cele mai bune soluţii pentru depăşirea momentelor dificile, aşa cum am făcut-o cu consecvenţă de-a lungul anilor", a declarat Mihaela Bîtu - CEO ING Bank România.
Totodată, ING a lansat aplicaţia ING SoftPOS pentru antreprenori, care permite comercianţilor să renunţe la dispozitivele POS şi să încaseze cu telefonul mobil. SoftPOS face mai accesibile serviciile de plată cu cardul, în special pentru micii comercianţi care au un volum mai mic de operaţiuni şi care necesită un grad mai mare de mobilitate. Produsul a fost bine primit de aceştia, astfel că, în prima lună de la lansare, peste 1.000 de comercianţi şi utilizatori s-au înrolat în aplicaţia mobilă.
Ca răspuns la izbucnirea conflictului din Ucraina, ING Bank a implementat multiple măsuri de sprijin, atât prin acţiunile proprii, cât şi cu ajutorul partenerilor şi al angajaţilor băncii: