Producătorul de detergenţi, cosmetice şi adezivi Henkel a înregistrat în primul trimestru vânzări de 3,929 miliarde euro, cu 2,6% sub cele din trimestrul I al anului precedent, dar profitul operaţional ajustat a crescut cu 3,3%, către 619 milioane euro, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Creşterea organică a vânzărilor (care exclude impactul cursului de schimb şi achiziţii/vânzări) a atins 4,3%.
Divizia de detergenţi a raportat o creştere organică a vânzărilor de 6%. Pentru divizia de cosmetice, încasările au crescut organic cu 3%, iar divizia de adezivi a raportat un avans organic de 4,1%.
Profitul operaţional ajustat (EBIT) a crescut cu 3,3%, de la 600 milioane euro la 619 milioane euro, iar profitul operaţional raportat (EBIT) a crescut cu 7,6%, de la 565 milioane euro la 608 milioane euro.
Rentabilitatea ajustată a vânzărilor (marja EBIT) a crescut cu 0,9 puncte procentuale, de la 14,9% la 15,8%. Indicatorul ajustat a crescut de la 14% la 15,5%.
Compania şi-a redus pierderile financiare, de la 30 la 15 milioane euro. Valoarea cotei de impozitare a fost de 23,1% comparativ cu 24,7% în T1 2013.
Câştigul net a crescut cu 13,2%, de la 403 la 456 milioane euro. După deduceri de circa 7 milioane euro, câştigul net a fost de 449 milioane euro, faţă de 393 milioane euro în T1 2013. Câştigul net ajustat după deduceri a crescut cu 8,4%, de la 417 la 452 milioane euro. Câştigurile per acţiune preferenţială (EPS) au crescut de la 0,91 la 1,04 euro. EPS ajustat s-a majorat cu 8,3%, atingând 1,04 euro dupa 0,96 euro în primul trimestru al anului trecut.
Henkel se aşteaptă să înregistreze o creştere organică a vânzărilor între 3 şi 5% în anul fiscal 2014. Compania anticipează că fiecare divizie va genera creşterea organica a vânzărilor sale. Comparativ cu rezultatele din 2013, experţii Henkel se aşteaptă ca rentabilitatea ajustată a vânzărilor (EBIT) să crească până la aproximativ 15,5%, iar sporul câştigurilor per acţiune preferenţială să fie de ordinul "high-single digits".