Solicitările unice în aplicaţia "Află la ce fond de pensii eşti!" au crescut în trimestrul al treilea din 2019 cu 145% comparativ cu perioada similară din 2018, de la 7.921 la 19.451 solicitări, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
ASF a analizat modul în care administratorii fondurilor de pensii administrate privat au răspuns, în trimestrul al III-lea al anului 2019, solicitărilor înregistrate în aplicaţia "Află la ce fond de pensii eşti!", găzduită pe site-ul ASF, scopul acţiunii fiind acela de a identifica gradul de implicare a administratorilor cu privire la gestionarea serviciilor oferite participanţilor la Pilonul II.
Numărul total al solicitărilor soluţionate (petent contactat, petiţie soluţionată) a fost, în trimestrul al III-lea din 2019, cu aproape 152% mai mare, comparativ cu intervalul similar al anului precedent.
În cazul a 685 de solicitări, petentul nu a putut fi contactat, iar în cazul a 65 de solicitări, petentul a fost contactat, însă petiţia nu a putut fi soluţionată. Printre motivele care au generat aceste situaţii se numără: numărul de telefon completat de petent era incorect şi nu existau alte date de contact, petentul nu a răspuns la telefon, petentul a refuzat conversaţia, numărul de telefon aparţinea unei alte persoane, petentul nu a completat adresa de email etc.
"Administratorii fondurilor de pensii administrate privat au respectat, în general, termenul de 10 zile alocat soluţionării cererilor de informaţii privind apartenenţa la Pilonul II. Media timpului de răspuns, la nivelul sistemului de pensii Pilon II, a fost de aproximativ 5 zile, în perioada de referinţă", se menţionează în comunicat.
ASF este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi.