Calea ferată de pe ruta Buzău-Făurei intră în reabilitare totală, astfel că, la finalul lucrărilor, trenurile de pe această rută vor circula cu o viteză de patru ori mai mare decât în prezent. Anunţul a fost făcut ieri, 14 iulie, de Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Este vorba despre o lucrare amplă care se va întinde pe o distanţă de aproape 40 de kilometri. Pe acest segment de cale ferată vor fi înlocuite şinele şi va fi modernizată întreaga infrastructură astfel încât, după reabilitare, viteza cu care se vor deplasa trenurile va creşte de la 30 km/h, cât este în prezent, la 120 km/h.
Detaliile întregului proiect au fost anunţate pe pagina de Facebook chiar de ministrul Transporturilor. Cătălin Drulă a anunţat că astăzi a fost semnat contractul, adică la puţin timp după ce a anunţat numele firmei care a câştigat licitaţia pentru realizarea lucrărilor
"Astăzi (n.r. ieri) am participat la semnarea contractului pentru această lucrare care va fi gata până la sfârşitul anului. Aţi citit bine: ca urmare a lucrărilor, va creşte viteza de la 30 km/h, în prezent, la 120 km/h, pentru trenurile de călători", a scris Cătălin Drulă.
Valoarea lucrărilor ce se vor executa pe o distanţă de circa 40 de km este de 1,5 milioane de lei/ km, fondurile fiind asigurate de la bugetul de stat. Perioada de execuţie va fi de 5 luni.
"Lucrarea va fi gata în cinci luni. Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea şinelor noi care sunt achiziţionate de CFR). Sunt bani extraordinar de bine cheltuiţi având în vedere impactul rapid şi uriaş. Am explicat în mod repetat că dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de reţea, TREBUIE SĂ REÎNNOIM miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricţii de viteză. Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfăşurăm pe mii de km de reţea. Sunt relativ ieftine, rapide şi cu câştig enorme. Pentru asta, ne trebuie finanţare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul "Întreţinerea infrastructurii feroviare" să avem un plus de 200 de milioane de lei. Aceşti 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectaţi ai liniilor", a anunţat ministrul Transporturilor pe Facebook.
În plus, Drulă a explicat că "anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând", dar ţinţa pentru următorii ani trebuie să crească de peste zece ori. Cu alte cuvinte, astfel de investiţii în căile ferate din România să continue.
"Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ţinta noastră ca ţară, în anii următori, trebuie să fie de cel puţin zece ori mai mare. Va trebui să creştem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenţei. M-am luptat să avem o axă în PNRR pentru astfel de lucrări şi mă voi lupta să ni se aloce şi din bugetul de stat bani mai mulţi în anii următori", a scris Drulă.
În prezent, trenurile cele mai rapide care circulă între Buzău şi Făurei parcurg o distanţă de circa 40 km în 38 de minute, iar celelalte garnituri depăşesc chiar şi o oră. Asta în timp ce înainte de anii 90 aceeaşi distanţă era parcursă chiar şi în 27-28 de minute.