Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) va plăti 20 de milioane de euro, cu TVA inclusă, pentru o linie tehnică de spălare şi întreţinere a echipamentelor de protecţie purtate de pompieri la intervenţii, achiziţionată de la firma Drager Safety Romania, care a câştigat contractul în urma unei licitaţii, potrivit unor surse din presă.
La licitaţia deschisă a participat un singur ofertant, acesta câştigând contractul, a cărui valoare se ridică la 74,19 milioane lei (16,66 milioane euro), fără TVA.
Contractul implică încheierea unui acord-cadru pe o perioadă de patru ani.
IGSU intenţionează să achite contravaloarea contractului din fonduri europene, întrucât deţine calitatea de aplicant în cadrul Proiectului "Răspunsul eficient salvează vieţi II" finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020, Axa prioritară 5 - "Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea şi gestionarea riscurilor".
În cadrul proiectului vor fi achiziţionate 20 de motopompe remorcabile de mare capacitate, 30 de cisterne autopompe de mare capacitate, 13 ambarcaţiuni cu motor de salvare, 50 de autocamioane de transport al materialelor la intervenţie, 24 de cisterne autopompe cu capacitatea de 9.000 de litri şi 52 de autospeciale pentru transportul pompierilor la intervenţie, conform aceloeaşi surse.