Italia a simplificat condiţiile de intrare în ţară şi procedurile birocratice pentru muncitorii străini, în urma adoptării unui nou pachet de norme privind migraţia, relatează Agerpres.
Modificările s-au luat pentru a simplifica procedurile atat pentru angajatori, cât şi cei care caută un loc de muncă. Totodată, nu sunt neglijate reglementările pentru combaterea imigraţiei ilegale şi exploatarea migranţilor fără documente.
După noile reguli, cererile online în vederea obţinerii permiselor de muncă pot fi depuse în mai multe zile ale anului, nu doar într-o zi, aşa cum se practica anterior.
Totodată, se introduce o cotă suplimentară de 10.000 de permise de muncă în 2025, pentru personalul casnic şi îngrijitori, în special pentru persoanele în vârstă sau cu handicap. Confruntată cu îmbătrânirea populaţiei şi o rată scăzută a naşterilor, Italia trebuie sa gestioneze de mult timp criza deficitului de îngrijitori, iar organizaţiile de caritate, inclusiv Sant'Egidio Catholic, au făcut demersuri către Guvern pentru a permite venirea în ţară a mai multor îngrijitori din străinătate.
Lucrătorii sezonieri străini din sectoare cum ar fi agricultura şi turismul au acum la dispoziţie 60 de zile, în in loc de 30, pentru a găsi o nouă slujbă şi a-şi reînnoi permisele de muncă, după expirarea contractelor lor, înainte de a se confrunta cu expulzarea.
În urma cazurilor de exploatare, în special în agricultură, autorităţile au decis să acorde permis de rezidenţă de şase luni migranţilor care raportează abuzuri, cu opţiunea reînnoirii pentru cel puţin un an, transmite Agerpres.
Planul pentru perioada 2023-2025 vizează angajarea în Italia a 452.000 de muncitorii străini, sezonieri, ne-sezonieri sau care desfăşoară activităţi independente, o creştere de aproape 150% faţă de perioada 2020-2022.
Guvernul italian a anunţat însă, că anul viitor verificările vor fi mai dure pentru solicitările de obţinere a permiselor de muncă din ţări considerate că ar avea un risc mai ridicat de fraudă, cum ar fi Bangladesh, Pakistan şi Sri Lanka, relatează Agerpres.