Allianz-Ţiriac a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu prime brute subscrise pe segmentul asigurărilor non-auto în creştere cu peste 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce primele brute subscrise din asigurări de viaţă au crescut cu 8%.
Cele două linii de business strategice în portofoliul Allianz-Ţiriac au ajuns să genereze aproape 50% din vânzările totale aferente primelor nouă luni din acest an, în creştere de la 44% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, conform unui comunicat de presă.
La nivelul segmentului non-auto, principalii contributori la creştere au continuat să fie asigurările de sănătate, cu un plus de 31%, şi asigurările de proprietăţi, cu un avans de 10% faţă de primele nouă luni ale anului trecut. Pe segmentul asigurărilor de sănătate, Allianz-Ţiriac are aproape 150.000 de clienţi.
"Creşterile de pe liniile non-auto au reuşit să compenseze scăderea primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor auto obligatorii (RCA). La nivel agregat, pe toate liniile de business, Allianz-Ţiriac a înregistrat prime brute subscrise de peste un miliard de lei, în creştere cu 3% faţă de primele nouă luni din 2018", mai subliniază reprezentanţii asigurătorului.
Aceştia arată că profitabilitatea se menţine robustă, cu un rezultat operaţional de aproximativ 99 milioane de lei.
Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac, a menţionat: "Observăm, în ultima perioadă, o schimbare de comportament în rândul clienţilor, care nu poate decât să ne bucure: asigurările de viaţă, sănătate şi locuinţă au devenit prioritare. Eforturile susţinute pe care le-am depus de-a lungul anilor sunt, astfel, răsplătite, iar această schimbare pozitivă de mentalitate se simte din plin şi la nivelul portofoliului nostru. Allianz-Ţiriac se află, în acest moment, într-o poziţie unică în piaţa de asigurări, cu un portofoliu echilibrat şi o activitate profitabilă, care îi conferă forţa financiară pentru a absorbi cu uşurinţă potenţiale şocuri. Profitul este poliţa noastră de asigurare prin care putem oferi protecţie financiară clienţilor. O companie cu pierderi nu este ea însăşi o companie puternică şi cu atât mai puţin poate fi un punct de sprijin pentru client. La Allianz-Ţiriac reinvestim o mare parte a profitului obţinut, pentru a ne îmbunătăţi serviciile şi pentru a permite clienţilor să rămână stăpâni pe situaţie în orice condiţii, aşa cum am făcut în mod constant în ultimii 25 de ani".
Sumele plătite clienţilor sub formă de despăgubiri şi indemnizaţii au crescut cu 12%, la peste 575 milioane de lei, în perioada analizată.
Daunele acoperite de asigurările de proprietăţi au crescut cu peste 27% în primele nouă luni din 2019, fiind generate în principal de incendii şi fenomene meteo severe.
La nivelul asigurărilor auto, volumul despăgubirilor plătite a fost mai mare cu peste 5% faţă de primele nouă luni ale anului trecut. Acestea reprezintă două treimi din despăgubirile plătite de Allianz-Ţiriac în primele nouă luni din 2019.
O creştere semnificativă a daunalităţii a fost înregistrată şi pe segmentul asigurărilor de sănătate, cu o creştere a despăgubirilor plătite de aproximativ 56% în primele nouă luni din 2019, în condiţiile în care se observă o creştere importantă nu doar a interesului pentru achiziţionarea poliţelor de sănătate, dar şi a frecvenţei utilizării serviciilor medicale accesibile prin produse de asigurare, arată compania de asigurări.
Conform cifrelor publicate de aceasta, numărul clienţilor care utilizează produsele şi serviciile Allianz-Ţiriac a crescut cu aproape 7%.