Profitul brut al ING Bank a ajuns la 704 milioane lei, la finalul primelor nouă luni ale anului în curs, în creştere cu 17% comparativ cu profitul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, rezultatul instituţiei de credit fiind susţinut de puternica evoluţie comercială.
Veniturile au crescut cu 13%, la 1,53 miliarde lei, ca urmare a dinamicii volumelor comerciale, arată un comunicat al băncii, subliniind: "Costurile operaţionale au ajuns la 675 milioane lei, în creştere cu 3% faţă de septembrie 2018, influenţate de creşterea numărului de angajaţi şi a salariilor. Şi costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, în acelaşi ritm cu evoluţia creditării. Astfel, profitul net a ajuns la 599 milioane lei, la sfârşitul celui de-al treilea trimestru".
Cota de piaţă în volumul creditelor angajate a ajuns la 10%, la finalul lui septembrie. Volumul creditării a crescut la 26,9 miliarde lei, mai mult cu 9%, respectiv 2,2 miliarde lei, de la an la an. Portofoliul de credite este preponderent generat de segmentul Retail, cu 61% dintre credite oferite clienţilor persoane fizice.
Baza de clienţi activi din divizia de Retail a ING Bank a crescut cu 122.000, în ultimele 12 luni, ajungând la 1,4 milioane, ceea ce se traduce printr-o creştere de 10% faţă de anul trecut, conform cifrelor publicate de instituţia financiară.
Clienţii care încasează venituri recurente în conturile de la ING au crescut cu 15%, la 930.000. "Numărul în creştere al clienţilor cu venit recurent a influenţat şi economiile acestora, dovedind un raport direct pozitiv între contul curent şi utilizarea contului de economii uşor accesibil", evidenţiază sursa citată, adăugând: "1 milion de clienţi folosesc în mod activ Homebank, canalul nostru digital adresat clienţilor Retail".
Comparativ cu anul trecut, creditarea în segmentul IMM-urilor a crescut cu 8%. La o analiză de piaţă ce vizează numai creditele nou contractate de persoane fizice, aproape 1 din 5 credite sunt oferite de ING, susţin reprezentanţii băncii. Aceştia arată că portofoliul continuă să fie unul sănătos, cu o rată a creditelor neperformante de 3,4% din totalul volumelor de credite acordate.
Volumul depozitelor a ajuns la 34,3 miliarde lei, la finalul celui de-al treilea trimestru, înregistrând o creştere de 16% respectiv 4,7 miliarde, în ultimele 12 luni. Cota de piaţă ajunge, astfel, la 9,5%, comparativ cu 9% cât înregistra după cele nouă luni din 2018, rezultat influenţat şi de numărul crescut de clienţi ce încasează venituri recurente în conturile ING.
Comunicatul citat mai arată că peste un milion clienţi au accesat aplicaţia ING Home'Bank în 2019, cu 40 milioane de contacte în ultimele trei luni, reprezentând o creştere de 40% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2018.
Digitalizarea completă a procesului pentru creditele de nevoi personale face ca unul din 5 credite acordate de bancă să se efectueze prin aplicaţia ING Home'Bank, de oricând şi oriunde, în mai puţin de 15 minute.
ING Business, platforma digitală lansată la începutul anului 2018 pentru clienţii din segmentul Mid-Corporate şi IMM-uri, a câştigat cu 30% mai mulţi clienţi în ultimele trei luni. Mai mult, numărul de tranzacţii şi autentificări a crescut de peste cinci ori, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Transformarea digitală este susţinută de investiţii semnificative în trei domenii critice. Dezvoltările infrastructurii IT, pe lângă lucrările de dezvoltare şi mentenanţă pentru ING Home'Bank, au contribuit la o rată de disponibilitate a aplicaţiei de 99,89%, în ultimele trei luni. Noile cerinţe ale directivei PSD2 au implicat din nou resurse financiare şi umane din partea echipei de proiect, astfel încât banca să respecte normele din prima zi de aplicare a directivei.
În ultimele trei luni, au fost operate noi numiri în echipa de management a băncii: Florin Ilie a fost desemnat ca noul Head of Wholesale Banking şi Deputy CEO, iar Richard de Graaf a preluat poziţia de Head of Human Resources.
Profitul net al Grupului ING Bank, în trimestrul al treilea din 2019, a fost de 1,34 miliarde euro, în creştere de la 776 milioane euro - profitul înregistrat în cel de-al treilea trimestru din 2018.
Comparativ cu perioada aprilie-iunie 2019, profitul net a scăzut cu 6,5%, impactat în principal de costurile de risc crescute şi veniturile în uşoară scădere. Creşterea comercială rămâne solidă şi în 2019, deşi se manifestă într-un ritm mai lent: numărul de clienţi primari a crescut cu 165.000, iar valoarea netă a depozitelor a crescut cu 4,4 miliarde euro. Creditarea a scăzut cu 1 miliard de euro, în ciuda creşterilor raportate pe creditele ipotecare.