Lanţul de restaurante La Mama a des-chis, ieri, porţile celui de-al şaptelea local, în incinta Muzeului Ţăranului Român, la douăzeci de ani de la debutul afacerii.
Cătălin Mahu, proprietarul "La Mama", şi-a propus să ducă mai departe tradiţia localului consacrat prin găzduirea de evenimente artistice şi culturale în ultimii ani, astfel că noul restaurant vine cu un concept inovator.
"Inspiraţi de spiritul locului, ne-am propus să devenim locaţia celor care iubesc tradiţia şi valorile româneşti. Aici vor avea parte de concerte de jazz, etno-jazz, blues, tarafuri româneşti, fanfare mari, dar şi lansări de carte, dezbateri, expoziţii de artă fotografică sau vizionări de filme", a mărturisit Cătălin Mahu.
Primul concert ce va da tonul evenimentelor culturale pe care le va găzdui La Mama de la Muzeul Ţăranului Român va avea loc sâmbătă când Adrian Naidin, alături de invitaţii săi, vor urca pe scenă într-un regal dedicat pasionaţilor de etno-jazz.
Localul are o capacitate de 80 de locuri la masă, dar proprietarul spune că va rearanja localul astfel că vor fi 100 de locuri. Totodată, are în plan reamenajarea spaţiului verde, astfel încât oaspeţii să se poată bucura de natură.
Iubitorii felurilor de mâncare tradiţională, gătite ca la mama acasă, vor putea savura gustul excelent al preparatelor preferate într-un decor aparte. Noul res-taurant îmbină deopotrivă atmosfera caldă, din casa bunicilor, graţie corpurilor de iluminat atipice şi covoarelor parcă abia ieşite din războaiele de ţesut, cu eleganţa mobilierului minimalist, în culori vii, ce completează unitatea stilistică a interiorului.
"În momentul în care am preluat spaţiul de la Muzeul Ţăranului Român, am gândit amenajarea împreună cu nişte arhitecţi, adaptându-ne la specificul acestui loc. Am imaginat o călătorie începând din lumea ţăranului român, pornind de la coşurile de răchită pe post de abajururi, trecând prin casa părinţilor noştri, cu ajutorul farfuriilor smălţuite - mie mama încă îmi dă să mănânc într-una similară atunci când o vizitez - şi ajungând până în timpurile moderne, graţie mobilierului şi finisajelor. Inves-tiţia s-a ridicat undeva la 150.000 euro şi ne bucurăm de ce a ieşit," a mai adăugat proprietarul lanţului de restaurante La Mama.
Lanţul de restaurante s-a impus pe piaţa autohtonă reinterpretând bucătăria tradiţională românească autentică şi adaugându-i accente citadine. În cei peste 20 de ani de la lansare, mai bine de 15 milioane de clienţi au trecut pragul restaurantelor La Mama, contribuind la creşterea constantă a cifrei de afaceri până la 4,4 milioane de euro în 2018. Povestea La Mama continuă cu planuri de extindere, mai ales că, potrivit unui studiu realizat la începutul anului de Hospitality Culture Institute, atunci când ies în oraş majoritatea românilor preferă bucătăria cu specific autohton, iar 80% dintre ei au cumpărat mâncare gătită cel puţin o dată în ultimele 6 luni.
La Mama vizează deschiderea de noi restaurante în sectoarele mari ale Capitalei, dar şi extinderea la nivel naţional, prin unităţi proprii sau chiar în sistem franciză.
Cătălin Mahu consideră că un restaurant se construieşte uşor, dar pentru operarea sa este nevoie de oameni, iar în prezent aceasta este principala problemă din piaţă.
"Piaţa restaurantelor, deşi pare statică este foarte dinamică din prisma forţei de muncă", a adăugat proprietarul La Mama.