Compania franceză "L'Oreal" SA, cel mai mare producător mondial de cosmetice, şi-a micşorat cu 5,8% cîştigurile în prima jumătate a anului în curs, ca urmare a faptului că nu mai contabilizează veniturile producătorului de medicamente "Sanofi", după ce acesta a fuzionat cu "Aventis". Cîştigul net al societăţii a fost de 892 milioane de euro (1,1 miliarde de dolari), faţă de 947 milioane de euro în anul precedent. Analiştii preconizau un profit mai mare pentru compania franceză, respectiv de 918 milioane de euro. Dacă nu este luat în calcul impactul excluderii veniturilor "Sanofi", profitul "L'Oreal" a însumat 892 milioane de euro, comparativ cu 878 milioane de euro în primul semestru din 2004. Cîştigul per acţiune a fost de 1,40 de euro, faţă de 1,34 euro.
Vînzările "L'Oreal" au crescut cu 3,5%, la 7,16 miliarde de euro. În Europa de Est, creşterea a fost de 26%, iar în Asia de 9%, ceea ce a compensat scăderea de 1% înregistrată în Vestul Europei.
"Rezultatele obţinute în prima jumătate sînt conforme cu obiectivele noastre", declară preşedintele şi directorul executiv al companiei, Lindsay Owen-Jones. Valoarea de piaţă a societăţii franceze se ridică la 42,1 miliarde de euro.