Metroul de suprafaţă reprezintă una dintre soluţiile viabile pentru decongestionarea traficului din Bucureşti, a afirmat, ieri, Nicuşor Dan, candidatul PNL, USR şi PLUS la Primăria Capitalei.
El a precizat că metroul de suprafaţă, construit pe resursa deja existentă a CFR, va funcţiona pe şase rute şi va avea şase gări principale în Bucureşti şi în jurul Capitalei.
Nicuşor Dan a spus: "Vorbind foarte grosier, e vorba de a tripla lungimea metroului care deserveşte Bucureştiul în acest moment. (...) Cifra estimativă e de 800.000 de utilizatori pe zi".
Conform informaţiilor oferite de acesta, staţiile interioare vor fi conectate la STB şi metrou, iar în staţiile de pe linia de centură - în principal la cele mai importante intrări din oraş (dinspre Târgovişte, Piteşti, Alexandria şi Giurgiu) şi acolo unde va fi nevoie - vor exista amenajări park&ride.
"Mesajul este că oriunde te găseşti pe linia de centură vei avea un tren direct către aceste gări interioare, care reprezintă puncte importante ale oraşului", a explicat Nicuşor Dan.
El a dat câteva exemple ale utilităţii metroului de suprafaţă ce ar trebui construit în următorii ani: localitatea Chiajna va fi legată de AFI Cotroceni, în timp ce zona Giurgiului-Ferentari va fi conectată direct cu Pipera, Gara de Nord, AFI.
"Dacă vorbim despre AFI Cotroceni, aici va fi una dintre cele şase staţii (...). O să avem un flux de 8000 de persoane pe zi pe fiecare sens, o să fie două linii terminale, (...) o să avem cel puţin 40 de plecări pe zi, 2-3 pe oră şi mai multe la orele aglomerate. Un tren va deservi 200 de persoane şi în condiţii de aglomeraţie până la 500, pentru Bucureşti asta înseamnă 800.000 de utilizatori. Viteza medie operaţională va fi 40 de kilometri pe oră. Metroul de suprafaţă atinge viteze de 90 de kilometri la oră. Principalul lui avantaj e că nu se intersectează cu traficul auto, nu stă în intersecţii, nu stă la semafor", a afirmat Nicuşor Dan.
El a menţionat că metroul de suprafaţă va fi uşor de accesat de către mame cu cărucioare, biciclişti, va avea culoare largi şi nu va fi compartimentat.
Nicuşor Dan a mai declarat că banii necesari vor fi obţinuţi din fonduri europene - Programul Operaţional Regional şi că este vorba despre o investiţie de 100 - 150 de milioane de euro.
"Nu mergem realmente pe centură, pentru că aici e o zonă care nu e suficient de densă, folosim doar linia feroviară care leagă Bucureştiul de Constanţa (...). Această infrastructură exterioară există, cea interioară există în diferite stadii şi e vorba de cumpărare de echipament. O să existe un parteneriat cu Ministerul Transporturilor. Există deja un grup de lucru în Ministerul Transporturilor care se ocupă de această chestiune pentru că infrastructura (...) aparţine CFR-ului. (...) Primăria va face deservirea. (...) Primăria va avea partea de bani care ţine de cumpărarea de trenuri care vor fi un fel de Săgeţi Albastre", a spus Nicuşor Dan.
El a precizat că va fi o achiziţie deschisă, pe piaţa globală, şi că implementarea va dura 2 - 3 ani din momentul în care proiectul va fi întocmit.
Amintim că discuţii privind realizarea unui metrou uşor în Bucureşti care să deservească şi cetăţenii aflaţi în localităţile din apropiere, adică realizarea unui aşa numit inel feroviar al Capitalei au avut loc şi pe timpul guvernării Dăncilă, dar până în prezent niciunul dintre politicienii care au fost sau sunt în fruntea Ministerului Transporturilor nu au iniţiat demersuri pentru implementarea unui astfel de proiect.