Încrederea investitorilor în economia Germaniei a scăzut cu mult peste aşteptări în iunie 2015, până la cel mai redus nivel din ultimele 7 luni, conform datelor de la institutul ZEW. Indicele încrederii a scăzut până la 31,5, de la 41,9 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele situaţiei curente a scăzut cu 2,8 puncte, până la 62,9. Indicele încrederii la nivelul zonei euro a scăzut cu 7,5 puncte faţă de luna precedentă, până la 53,7, pe fondul unei scăderi cu 5,1 puncte a indicelui situaţiei curente, până la -21,6.
(sursa: ZEW)
Preţurile producătorilor industriali din Cehia şi-au temperat declinul anual în luna mai 2015, până la 2,1%, de la 2,6% în luna precedentă, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,4%. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat declinul anual până la 2,7%, de la 3,1% în luna precedentă, în condiţiile unei noi creşteri lunare de 0,5%, iar preţurile energiei şi-au menţinut declinul anual la 0,7%, pe fondul unei noi scăderi lunare de 0,1%.
(sursa: CZSO)
Preţurile de consum din Marea Britanie au crescut cu o rată anuală de 0,1% în luna mai 2015, după un declin de 0,1% în luna precedentă, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,2%. Preţurile alimentelor şi-au temperat declinul anual până la 1,8%, de la 2,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,4%, de la 0,5% în luna anterioară, pe fondul unei stagnări lunare. Preţurile serviciilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 2,3%, de la 2% în luna precedentă, în condiţiile unui avans lunar de 0,2%.
(sursa: ONS)
B
Vânzările retail din Elveţia au crescut cu o rată anuală de 1,6% în aprilie 2015, după un declin de 2,4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 2,1%, după un avans de 0,7% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,1%, după un declin de 2,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,4%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 3,9%, după o scădere de 2,1% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 3,9%.
(sursa: FSO)
Preţurile de consum din Italia au crescut cu o rată anuală de 0,1% în luna mai 2015, după un declin de 0,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după un avans de 0,2% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au menţinut creşterea anuală la 1%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,1%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat declinul anual până la 1,4%, de la 1,5% în luna anterioară, pe fondul unei stagnări lunare.
(sursa: Istat)