Încrederea investitorilor în economia Germaniei a scăzut peste aşteptări în luna mai 2015, până la cel mai redus nivel de la începutul anului, conform datelor de la institutul ZEW. Indicele încrederii a scăzut până la 41,9, de la 53,3 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele situaţiei curente a scăzut cu 4,5 puncte, până la 65,7. Indicele încrederii la nivelul zonei euro a scăzut cu 3,6 puncte faţă de luna precedentă, până la 61,2, pe fondul unei creşteri cu 11,8 puncte a indicelui situaţiei curente, până la -16,5.
(sursa: ZEW)
Preţurile producătorilor industriali din Cehia şi-au temperat declinul anual în aprilie 2015, până la 2,6%, de la 2,9% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 0,4%, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat declinul anual până la 3,1%, de la 3,5% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,5%, iar preţurile energiei şi-au temperat declinul anual până la 0,7%, de la 0,8% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%.
(sursa: CZSO)
Preţurile de consum din Austria şi-au menţinut creşterea anuală la 1% în aprilie 2015, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după un avans de 1,2% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au menţinut creşterea anuală la 1,3%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,2%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 1,4%, de la 1,6% în luna anterioară, pe fondul unei stagnări lunare.
(sursa: Statistik Austria)
Preţurile de consum din Marea Britanie au crescut sub aşteptări în aprilie 2015, cu o rată lunară de 0,2%, după un avans similar în luna precedentă, iar declinul anual a fost de 0,1%, după o stagnare în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat declinul anual până la 2,8%, de la 3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,5%, de la 0,7% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. Preţurile serviciilor şi-au temperat creşterea anuală până la 2%, de la 2,4% în luna precedentă, în condiţiile unui avans lunar de 0,6%.
(sursa: ONS)
Vânzările retail din Elveţia şi-au temperat declinul anual în martie 2015, până la 2,8%, de la 3,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%, după o scădere de 0,9% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 2,6%, după un declin de 1,1% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,8%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat declinul anual până la 2,3%, de la 4,3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,3%.
(sursa: FSO)