Vânzările retail din Spania şi-au accelerat declinul anual în martie 2013. Volumul vânzărilor a scăzut cu o rată anuală de 10,9%, după un declin de 10,4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 7,1%, după o scădere de 14,8% în luna anterioară. Vânzările de alimente şi-au temperat declinul anual până la 6,3%, de la 7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 12,7%, iar vânzările de combustibili auto şi-au temperat scăderea anuală până la 8,2%, de la 13,8% în februarie 2013, în condiţiile unei creşteri lunare de 6,4%.
(sursa: INE)
Vânzările retail din Suedia au înregistrat o scădere neaşteptată în martie 2013. Vânzările au scăzut, în termeni reali, cu o rată lunară de 0,4%, după un avans de 0,9% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a temperat până la 1,8%, de la 3,4% în luna anterioară. Vânzările bunurilor de consum curent au crescut, în preţuri curente, cu o rată anuală de 8,1%, iar vânzările produselor de folosinţă îndelungată au scăzut cu o rată anuală de 4,3%.
(sursa: Statistics Sweden)
Încrederea în perspectivele economiei europene a înregistrat o nouă scădere în aprilie 2013, peste aşteptări. Indicele încrederii pentru zona euro a scăzut până la 88,6, de la 90,1 în luna precedentă, conform datelor de la Comisia Europeană, iar indicele încrederii pentru UE a scăzut până la 89,7, de la 91,5 în luna anterioară. La nivelul companiilor din zona euro, cea mai mare scădere a indicelui încrederii s-a înregistrat pentru sectorul serviciilor, cu 4,1 puncte, până la -11,1, în timp ce indicele încrederii consumatorilor a înregistrat o creştere uşoară, până la -22,3, de la -23,5 în martie 2013.
(sursa: Comisia Europeană)