Banca Braziliei a anunţat o nouă creştere a dobânzii de politică monetară, pe fondul accentuării presiunilor de depreciere a monedei naţionale şi a creşterii presiunilor inflaţioniste până la cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani. Rata Selic a fost majorată cu 0,25 puncte procentuale, până la 11%, conform aşteptărilor pieţei. La începutul anului trecut, dobânda de politică monetară se afla la minimul istoric de 7,25%.
sursa: Banco Central do Brasil
Preţurile de consum din Turcia au crescut semnificativ peste aşteptări în martie 2014, cu o rată lunară de 1,1%, după un avans de 0,4% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a accelerat până la 8,4%, de la 7,9% în luna anterioară. Preţurile alimentelor au crescut cu o rată anuală de 10,1%, în condiţiile unei creşteri lunare de 2,1%, iar preţurile utilităţilor au crescut cu o rată anuală de 4,8%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%.
sursa: TurkStat
Preţurile producătorilor industriali din Turcia şi-au temperat creşterea anuală în martie 2014 până la 12,3%, de la 12,4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%, după un avans de 1,4% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare au înregistrat o creştere anuală de 13,2%, în condiţiile unei creşteri lunare de 1%, iar preţurile energiei au crescut cu o rată anuală de 1,1%, pe fondul unei scăderi lunare de 1,7%.
sursa: TurkStat
Vânzările retail din zona euro au înregistrat o creştere neaşteptată în februarie 2014, cu o rată lunară de 0,4%, după un avans de 1% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a menţinut la 0,8%. Vânzările retail din UE au crescut cu o rată anuală de 1,5%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,5%. La nivelul statelor UE, cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Luxemburg (+12,8%), Bulgaria (+9,2%), România (+8,7%) şi Ungaria (+6,7%), iar scăderi în Malta (-1,4%), Slovenia şi Finlanda (ambele -1,0%) şi Spania (-0,4%).
sursa: Eurostat
Vânzările retail din Ungaria şi-au accelerat neaşteptat creşterea anuală în februarie 2014, până la 6,7%, de la 6,2% în luna precedentă, pe fondul unei temperări a vânzărilor de produse alimentare, până la o rată anuală de 8,4%, după un avans de 8,5% în luna anterioară. Vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 4,4%, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat creşterea anuală până la 6,4%, de la 4,1% în ianuarie 2014.
sursa: KSH