Informaţia conform căreia canalul ucrainean "Dunăre-Marea Neagră" ar fi fost în mod oficial redeschis navigaţiei în data de 8 mai 2007 nu este confirmată încă oficial, informează Ministerul Afacerilor Externe. În acelaşi timp, potrivit Ministerului Transporturilor de la Kiev, navigaţia a fost reluată, în regim "experimental", pe data de 27 aprilie, subliniază MAE.
"Partea română îşi exprimă profunda dezamăgire şi preocupare faţă de modul unilateral în care partea ucraineană a continuat să abordeze această chestiune. Construirea canalului de mare adâncime Dunăre-Marea Neagră pe braţele Chilia şi Bâstroe ale Dunării îngrijorează atât România, ca stat afectat de impactul transfrontalier negativ al proiectului, cât şi organismele europene pentru care conservarea echilibrului ecologic al zonelor protejate (cum este arealul deltaic) constituie o prioritate a politicii comunitare de mediu" - se afirmă în comunicat.
Partea română a solicitat sprijinul mai multor state europene pentru susţinerea demersurilor întreprinse în plan internaţional de partea română pentru găsirea unei soluţii la această problemă.
În urma demersurilor preşedinţiei în exerciţiu a Comisiei Internaţionale pentru Protecţia Fluviului Dunărea, oficialii internaţionali au transmis Ucrainei o scrisoare prin care i s-a solicitat, în mod ferm, să se conformeze normelor internaţionale şi să ofere, în cel mai scurt timp, detalii privind modul în care a respectat prevederile celor patru rezoluţii adoptate până în prezent de ICPDR în problematica Bâstroe, precum şi rezoluţiile celorlalte organisme internaţionale. În perioada 14-16.06.2007, membrii Comisiei Internaţionale pentru Protecţia Fluviului Dunărea urmează să se întrunească într-o reuniune specială pentru discutarea problemei Bâstroe, anunţă MAE.