Producătorul canadian de componente auto "Magna International" Inc. şi-a îmbunătăţit oferta pentru "Opel", divizia europeană a constructorului auto american "General Motors" Corp., anunţă surse guvernamentale germane, citate de presa internaţională. Potrivit acestora, "
Iniţial, "Magna" intenţiona să investească 100 de milioane de euro din capitalul său în "Opel", în două tranşe de câte 50 de milioane de euro fiecare, alături de o emisiune de obligaţiuni convertibile în sumă de 400 de milioane de euro, susţin sursele amintite.
Îmbunătăţirea ofertei grupului canadian vine după ce guvernul german a criticat suma pe care se ofereau să o injecteze în "Opel", din propriul capital, toţi ofertanţii pentru compania germană.
Săptămâna trecută, autorităţile de la Berlin şi-au exprimat preferinţa pentru oferta depusă de "Magna", care beneficiază de sprijinul băncii ruseşti de stat "Sberbank". În urmă cu două luni, "Magna" a semnat un memorandum de înţelegere cu GM pentru preluarea "Opel", însă tranzacţia nu a fost încă finalizată.
Recent, GM şi guvernul de la Berlin - care trebuie să ofere garanţiile financiare pentru vânzarea "Opel", au decis că ofertanţii finali pentru "Opel" sunt "Magna" şi holdingul financiar belgian "RHJ International", deşi în cursă s-a mai aflat producătorul auto chinez "Beijing Automotive Industry Holding". GM a decis să continue negocierile cu "Magna" şi RHJ. Deşi guvernul german preferă oferta "Magna", se pare că GM favorizează oferta RHJ.
"Magna" vrea să extindă operaţiunile de asamblare din cadrul "Opel", în vreme ce RHJ vrea să reducă producţia, ca să readucă societatea la profit. Se pare chiar că RHJ ar fi dispusă să re-vândă, la o dată ulterioară, divizia "Opel" către actualul său proprietar, GM.
Guvernul de la Berlin ar putea retrage ajutoarele de stat în cazul în care GM ar alege pentru "Opel" alt cumpărător decât grupul "Magna International", care a promis să menţină operaţionale fabricile companiei germane.