Acţiunile Boeing au închis marţi în creştere cu 1%, după publicarea unui nou raport al Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor potrivit căruia panoul de uşă care s-a desprins în timpul zborului unui avion Boeing 737 Max 9 al companiei Alaska Airlines, luna trecută, avea şuruburi lipsă, conform Reuters.
Totuşi, acţiunile Boeing au scăzut cu peste 20% de la începutul acestui an.
Accidentul de pe 5 ianuarie a lăsat o gaură imensă în lateralul fuselajului în timp ce avionul, plin cu pasageri, decola din Portland, Oregon, la aproximativ 5.000 de metri. Panoul care a explodat este folosit pentru a sigila o ieşire de urgenţă neutilizată.
"În ansamblu, modelele de deteriorare observate şi absenţa deteriorării sau deformării în jurul găurilor asociate cu şuruburile de oprire a mişcării verticale şi şuruburile de ghidaj superioare în suporturile de ghidare superioare, suporturile de balamale şi suportul ghidajului inferior din spate recuperat indică faptul că patru şuruburi care împiedicau mişcarea în sus a fişei MED lipseau înainte ca fişa MED să se ridice în sus de pe pad-urile de oprire", a declarat NTSB în raportul său preliminar, publicat marţi.
Accidentul a determinat suspendarea zborurilor avioanelor Max 9 de către Administraţia Federală a Aviaţiei, pcea mai mare parte a lunii trecute.
Majoritatea avioanelor Max 9 din SUA au revenit în serviciu.
Raportul preliminar privind Zborul 1282 atribuie cea mai mare parte din vină Boeing şi oferă cele mai detaliate informaţii de până acum despre ce s-a întâmplat înainte ca aeronava să fie predată Alaska Airlines, la sfârşitul anului trecut.
CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, sub presiunea de a aborda defectele de fabricaţie care au întârziat livrările aeronavelor, a declarat că producătorul de avioane este responsabil pentru ceea ce s-a întâmplat.
"Am cauzat problema. În aceste ultime săptămâni, am avut discuţii dificile cu clienţii noştri, cu reglementatorii noştri, liderii din Congres şi altele. Înţelegem de ce sunt supăraţi, şi vom lucra pentru a câştiga încrederea lor", a spus Calhoun într-o convorbire privind rezultatele financiare pe 31 ianuarie.
FAA auditează, de asemenea, liniile de producţie ale Boeing şi a declarat luna trecută că va opri Boeing să-şi mărească producţia celui mai bine vândut avion Max dincolo de cele 38 pe lună pe care le produce în prezent, până când autorităţile de reglementare sunt mulţumite de procesele sale de producţie.
Accidentul din 5 ianuarie s-a produs chiar în momentul în care Boeing încerca să-şi intensifice producţia.
Panoul a fost produs de Spirit AeroSystems, o fostă subsidiară a Boeing. Piesa a fost produsă la unităţile sale din Malaezia şi livrată la unitatea Spirit's Wichita, Kansas, în mai 2023. A sosit în Renton pe 31 august.
Spirit AeroSystems va investi în tehnologie autonomă pentru a limita orice defecte în producţia sa de fuselaje Boeing 737, a declarat, marţi, CEO-ul Patrick Shanahan, în urma publicării rezultatelor financiare ale companiei.
Acţiunile Spirit AeroSystems au crescut cu 5% după publicarea rezultatelor financiare.