"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, şi-a majorat cu 33% profitul în ultimul trimestru din 2010, ca urmare a disponibilizărilor şi reducerii cheltuielilor.
Câştigurile înainte de interese minoritare şi taxe (Ebit) au ajuns la 1,42 miliarde euro (2,02 miliarde dolari), de la 1,06 miliarde euro în ultimul trimestru din 2009. Analiştii estimau 1,39 miliarde euro.
Pe întregul an trecut, Ebit a fost de 2,42 miliarde euro (nivel record), în creştere cu 19%. Analiştii preconizau 2,3 miliarde euro. Profitul net al companiei germane a sporit cu 86%, la 673 milioane de euro în ultimul trimestru din 2010, în vreme ce aşteptările erau de 713 milioane de euro. Pe întregul an trecut, profitul net a crescut de mai bine de două ori faţă de 2009, ajungând la 850 de milioane de euro.
În ultimele trei luni din 2010, vânzările "Metro" au crescut cu 1,6%, la 19,7 miliarde euro. Pe întregul an trecut, vânzările companiei germane au sporit cu 2,6%, la 67,3 miliarde de euro. "Metro" vrea să plătească un dividend de 1,35 euro/acţiune, cu 14% mai mult decât în anul anterior.
În 2010, compania şi-a majorat vânzările şi câştigurile pe majoritatea pieţelor pe care activează. Pentru 2011, "Metro" estimează că profitul Ebit va creşte cu 10%, iar vânzările - cu 4%.