• Compania iese de pe piaţa acestei ţări
Wal-Mart Stores Inc. din SUA, cel mai mare lanţ de distribuţie din lume, iese de pe piaţa Germaniei, înstrăinând cele 85 de magazine pe care le are în această ţară către compania locală "Metro" AG. Astfel, "Wal-Mart" părăseşte Germania la numai două luni după ce a anunţat că va ieşi de pe piaţa Coreei de Sud.
Preţul tranzacţiei dintre cele două lanţuri de distribuţie nu a fost dat publicităţii. Oficialii "Wal-Mart" au precizat, însă, că vor înregistra pierderi brute de un miliard de dolari din această vânzare în cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2007. Divizia germană i-a adus companiei americane vânzări de aproape 2 miliarde de euro (2,54 miliarde de dolari) anul trecut.
"Wal-Mart" nu este o companie profitabilă în Germania - cea mai mare economie europeană, unde cheltuielile de consum nu sunt prea ridicate. În plus, pe piaţa de retail din ţară sunt mulţi concurenţi, printre care "Aldi" şi "Lidl". "Metro", cel mai mare lanţ retail din Germania, preia centrele comerciale "Wal-Mart" ca să-şi consolideze poziţia şi să devină mai puternic în relaţia cu furnizorii.
Analiştii sunt de părere că cei de la "Wal-Mart" au realizat că nu vor face faţă pe piaţa Germaniei, iar "Metro" nu are decât de câştigat din această situaţie.
În urma achiziţiei magazinelor companiei americane, "Metro" va deţine, în total, 1.512 de centre comerciale în Germania. Conducerea companiei intenţionează să integreze aceste unităţi în lanţul său de hipermarketuri "Real".
"Este extrem de dificil să creşti în mod organic un lanţ de distribuţie alimentară", a declarat, la finele săptămânii trecute, purtătorul de cuvânt al "Metro", Albrecht Von Truchsess. Acesta subliniază că o asemenea creştere se poa-te realiza numai prin achiziţii. "Nu vom mai beneficia de o astfel de şansă prea curând", a concluzionat Albrecht Von Truchsess.
În luna iunie a acestui an, oficialii "Wal-Mart" au anunţat că plănuiesc să închidă sau să vândă magazinele din Germania, dacă nu le vor putea face profitabile.
"Wal-Mart" a intrat pe piaţa Germaniei în 1989, în urma achiziţiei lanţului de depozite "Wertkauf". De la acel moment, compania americană a închis cel puţin trei centre comerciale.
În exerciţiul fiscal 2005/2006, "Wal-Mart" a avut vânzări de 312,4 miliarde de dolari, din care 20% au fost realizate la nivel internaţional. În primul trimestru fis-cal 2006/2007, încheiat la 30 aprilie, profitul companiei americane a crescut cu 6,3%. Vânzările au sporit cu 12%, la 80,5 miliarde de dolari.
În luna mai a acestui an, "Wal-Mart" a decis să vândă lanţul de distribuţie neprofitabil din Coreea de Sud către "Shinsegae" Co., în schimbul sumei de 825 miliarde de woni (860 milioane de dolari). "Retailer-ul american nu a reuşit niciodată să câştige cu succes cotă de piaţă în Coreea de Sud", a declarat, la momentul respectiv, Michael Exstein, analist la "Credit Suisse".