În cazul în care, la momentul vânzării a 20% din acţiunile "Tarom", prin Bursa de Valori Bucureşti (BVB), un investitor strategic ar solicita un procent mai mare din capitalul social al companiei, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) ar urma să modifice strategia de privatizare a companiei, cu suplimentarea cerută, ne-au declarat reprezentanţii MTI.
Domniile lor estimează că prospectul pentru listarea "Tarom" urmează să fie validat de către Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (CNVM) până la 12 noiembrie, iar oferta publică iniţială (IPO) urmează să aibă loc începând cu data de 15 noiembrie.
Oficialii MTI ne-au confirmat că "Tarom" a comandat un raport companiei "Roland Berger", cu caracter confidenţial. Graficul de livrare a raportului cuprinde patru etape, trei dintre acestea fiind intermediare şi deja livrate de către firma de consultanţă, ne-au precizat domniile lor. Cea de a patra etapă vizează forma finală a raportului, formă care nu este definitivată, potrivit MTI.
Săptămâna trecută, a apărut în presă un raport "Roland Berger" cu privire la problemele operaţionale ale "Tarom", care arăta că rutele pe care compania le operează au un grad redus de ocupare, compania utilizează într-o măsură redusă canalele electronice de distribuţie şi acordă tratament preferenţial anumitor furnizori. Reprezentanţii firmei de consultanţă ne-au declarat că informaţiile apărute în presă, având un caracter confidenţial, nu au parvenit de la domniile lor.
"Tarom" reprezintă o companie strategică în domeniul aviaţiei, iar interesul pentru scăderea valorii sale poate să fie cauzat şi de alte companii interesate de această piaţă, unele dintre acestea confruntându-se cu probleme financiare şi logistice, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului, care au precizat că forma raportului apărută în presă, săptămâna trecută, nu este cea finală.
În vederea vânzării companiei aeriene la un preţ cât mai atractiv, MTI încearcă se reducă pierderile pe care aceasta le înregistrează, să îmbunătăţească situaţia financiară şi să încerce să crească veniturile, prin dezvoltarea de canale noi de vânzare online.
Punctele forte ale "Tarom" includ tradiţia de care compania se bucură în ţara noastră, calitatea flotei, precum şi faptul că nu are datorii restante, certificatul fiscal emis de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) fiind înregistrat cu valoarea zero, potrivit oficialilor ministeriali. De asemenea, compania are rezerve financiare pentru cel puţin trei ani de acum înainte, iar nivelul de pregătire profesională a personalului este unic în ţara noastră, au adăugat domniile lor.
Consorţiul care se ocupă de selecţia managementului privat pentru "Tarom" a depus la MTI listele scurte cu potenţialii candidaţi, urmând ca, în cursul lunii octombrie, să fie stabilită componenţa noilor administratori, prin aprobare în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) ai companiei.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a declarat, recent, că statul este dispus să vândă "şi mai mult" decât 20% din acţiunile "Tarom", agreate cu în Scrisoarea de intenţie către Fondul Monetar Internaţional (FMI), pentru a îmbunătăţi activitatea operatorului aerian.