Nestle, companie de produse alimentare şi băuturi, raportează o creştere organică de 2,4%, cu 1,6% creştere internă şi 0,8% creştere a preţului, se arată într-un comunicat al companiei, remis astăzi Redacţiei.
În ceea ce priveşte cotele de piaţă, Nestle România continuă să deţină prima sau a doua poziţie în toate categoriile în care compania este prezentă, cu 33% cafea solubilă, cafea capsule şi băuturi, 61% hrană pentru copii, 40% produse culinare, 48% cereale, 18% dulciuri şi 14% hrană pentru animale de companie.
Conform documentului, cele mai mari ponderi în cifra de afaceri sunt deţinute de cafea, hrană pentru copii, cereale pentru micul dejun şi produse culinare.
Compania anunţă că "Joe" şi-a consolidat poziţia de lider în piaţă, prin lansarea gamei de produse "Joe Noir".
Toate cele trei categorii de cafea comercializate de companie au înregistrat de asemenea o creştere în vânzări. Pentru "Nescafe Dolce Gusto" exerciţiul financiar s-a încheiat cu o creştere de două cifre.
Nespresso a lansat două espressoare de cafea automate, de înaltă performanţă, cu tehnologie de ultimă generaţie - Nespresso Expert (aparat conectat la telefonul mobil prin Bluetooth, ce permite crearea cafelei cu ajutorul telefonului mobil) şi Nespresso Creatista Plus (aparat echipat cu tehnologie de spumare a laptelui, pentru realizarea de Latte Art).
Leszek Wacirz, CEO Nestle Romania, a declarat: "2017 reprezintă încă un an foarte bun pentru România, fiind rezultatul eforturilor noastre continue de a construi practici de business sustenabile şi parteneriate puternice. Tot ceea ce facem porneşte de la filosofia noastră NHW (Nutrition, Health and Wellness), ne ghidăm permanent după dorinţele consumatorilor noştri, îmbunătăţim produsele şi ne concentrăm eforturile pentru a avea un impact pozitiv în comunităţile locale şi asupra mediului înconjurător".
La nivel global, compania Nestle a raportat o creştere organică de 2,4%, o creştere internă de 1,6 şi o creştere a preţului de 0,8%.
Totodată, anul trecut, vânzările totale raportate au crescut cu 0,4%, atingând 89,8 miliarde franci elveţieni (în 2016 vânzările au totalizat 89,5 miliarde franci elveţieni). Rezultatul net din vânzările de business a avut un impact negativ de 1,9% (în principal ca urmare a creării Froneri);
Reprezentanţii Nestle precizează de asemenea că la nivel gobal, rezultatul pe acţiune a crescut cu 4,7% în valută constantă;
Potrivit sursei citate, perspectiva pentru acest an vizează o creştere organică a vânzărilor globale între 2% şi 4%, îmbunătăţirea marjei comerciale conform cu obiectivul stabilit pentru 2020. De asemenea, sunt prevăzute creşteri ale rezultatului pe acţiune în valută constantă şi a eficienţei capitalului.
Mark Schneider, CEO Nestle, a precizat: "Creşterea organică a vânzărilor noastre în anul 2017 s-a încadrat în intervalul setat, dar sub aşteptări, din cauza dezvoltării slabe a vânzărilor către sfârşitul anului. În timp ce în Europa şi Asia evoluţia vânzărilor a fost încurajatoare, America de Nord şi Brazilia au continuat să evolueze într-un mediu plin de provocări. În ultimele luni am finalizat ajustările iniţiale ale portofoliului, cu rezultate favorabile. Vom continua această abordare activă de gestionare a portofoliului într-o manieră disciplinată şi în deplină conformitate cu strategia noastră. În ceea ce priveşte portofoliul nostru de bază, accelerarea creşterii prin inovarea şi renovarea produselor este o prioritate. Ne aşteptăm la o îmbunătăţire a creşterii organice a vânzărilor în 2018 şi suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte obiectivul nostru de îmbunătăţire a marjei pentru 2020".