Autorităţile de reglementare a siguranţei auto din SUA(NHTSA) investighează aproape 40.000 de vehicule electrice Hyundai Ioniq 5 în legătură cu o problemă de încărcare a bateriei, transmite news.ro. Ancheta preliminară a Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi are la bază cele 30 de plângeri ale consumatorilor care pretindeau o pierdere a acceleraţiei.
Agenţia a transmis că mulţi consumatori au raportat un zgomot puternic, urmat de un avertisment afişat pe tabloul de bord şi au experimentat imediat o pierdere de putere care a variat de la o reducere a acceleraţiei până la o pierdere completă a controlului autoturismului. Hyundai a transmis că defecţiunea este legată de unitatea integrată de control al încărcării (ICCU) responsabilă de alimentarea atât a vehiculului electric principal, cât şi a bateriilor de joasă tensiune de 12 volţi.
O analiză preliminară indică faptul că prea mult curent în interiorul unităţii poate deteriora tranzistorii, ceea ce duce la incapacitatea de a reîncărca bateria de 12 V. Hyundai a declarat luni că lansează o campanie de service în iulie, care va actualiza software-ul vehiculelor afectate şi va înlocui ICCU, dacă este necesar. "Apreciem relaţia noastră de cooperare cu NHTSA şi ne-am angajat într-un dialog frecvent, deschis şi transparent cu agenţia pe această temă", a spus producătorul coreean de automobile, adăugând că cooperează pe deplin.
NHTSA a efectuat mai multe interviuri cu proprietarii care confirmă o serie de pierderi de putere şi intervale de timp diferite între mesajul de avertizare şi pierderea de energie, dar nu a raportat nicio accidentare sau răni legate de problemă.O plângere a raportat că un şofer călătoreşte cu 75 de mile (120 km) pe oră pe o autostradă utilizând asistenţă avansată pe autostradă şi "maşina nu a mai răspuns la comenzi". Şoferul a adăugat că în spatele lui se afla o semiremorcă "şi una în dreapta mea pe banda lentă a autostrăzii."