Guvernul va aproba, în şedinţa de astăzi, o investiţie de 420 de milioane de lei care vizează realizarea căii ferate care va lega Aeroportul "Traian Vuia" de municipiul Timişoara, a anunţat premierul Nicolae Ciucă, relatează Agerpres.
El a anunţat şi alte proiecte care figurează pe agenda şedinţei de guvern, precum: lărgire la 4 benzi DN 1A şi măsuri de siguranţă rutieră pentru sectorul cuprins între Centura Bucureşti şi intersecţia cu şoseaua Chitila-Mogoşoaia; reparaţii capitale la podul pe DN 3B de lângă Călăraşi şi o sală de sport competiţională de nivel internaţional (Bază sportivă Turda).
"Aprobăm realizarea centurii Bucureşti şi intersecţiei cu şoseaua Chitila-Mogoşoaia, o investiţie în valoare de aproximativ 110 milioane de lei. De asemenea, veşti bune sunt şi pentru locuitorii Timişoarei, pentru că vom aproba o investiţie de 420 de milioane de lei în realizarea căii ferate care va lega Aeroportul 'Traian Vuia' de municipiul Timişoara. Doresc să menţionez că ambele investiţii se vor realiza din fonduri europene. De asemenea, proiecte similare se vor derula şi pentru comunităţile din localităţile Călăraşi şi Turda. Tot legat de dezvoltarea infrastructurii, continuăm seria măsurilor luate în primele două şedinţe de guvern din anul acesta, în care am aprobat peste 2 miliarde de lei. Este vorba de 1,6 miliarde de lei pentru modernizarea Canalului Dunăre-Marea Neagră şi Canalului Poarta Albă Midia-Năvodari şi, desigur, aproximativ 500 de milioane pentru construirea Stadionului 'Nicolae Dobrin' din Piteşti, fonduri care vor fi alocate prin Ministerul Dezvoltării", a spus Nicolae Ciucă.
Unul dintre proiectele de pe ordinea de zi vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind "Reţeaua de infrastructură integrată pentru zona orbitală Bucureşti - Lărgire la 4 benzi DN 1A şi măsuri de siguranţă rutieră pentru sectorul cuprins între Centura Bucureşti şi intersecţia cu şoseaua Chitila-Mogoşoaia". Sunt vizate modernizarea şi lărgirea la 4 benzi a sectorului de drum DN 1A, conexiunea cu reţeaua existentă şi implementarea măsurilor de siguranţă rutieră (trotuare, treceri de pietoni, pasarele pietonale, staţii de autobuz, amenajarea intersecţiilor). Este vorba despre o investiţie de 110 milioane lei, pentru o lungime de traseu de 1,3 kilometri, incluzând trei intersecţii şi două pasaje pietonale. Durata investiţiei este 10 luni, iar finanţarea investiţiei se realizează prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020, Programul Operaţional Transport (POT) 2021-2027 şi bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
În ce priveşte realizarea conexiunii feroviare dintre Aeroportul Internaţional 'Traian Vuia' - staţia CF Timişoara Est şi reţeaua feroviară naţională, este vorba despre o investiţie de 423 de milioane de lei, pentru 5,2 kilometri de linie simplă modernizată, 5 kilometri de linie nouă (toate electrificate), 5 podeţe şi peroane. Finanţarea se realizează prin PNRR şi bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Repararea podului amplasat pe DN 3B, în apropierea municipiului Călăraşi, presupune o investiţie de 119 milioane lei. Finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile şi prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Realizarea sălii de sport competiţionale de nivel internaţional (Bază sportivă Turda) înseamnă o investiţie de 113 milioane lei, prin Compania Naţională de Investiţii, în cadrul "Programului naţional de construcţii de interes public sau social", subprogramul "Săli de sport". Contractul de proiectare şi execuţie în vederea realizării obiectivului de investiţii a fost atribuit în anul 2020, autorizaţia de construire fiind emisă în decembrie 2020. Pe parcursul derulării contractului de proiectare şi execuţie au intervenit o serie de modificări legislative şi prevederi contractuale care au impus recalcularea valorilor din devizul general.
1. Numai electrificarea liniei Tecuci Iasi nu e finan
(mesaj trimis de Un liberal în data de 19.01.2023, 07:21)
De ce e trecuta cu vederea modernizarea acestei linii ,inclusiv electrificare . Min Grindeanu are un bias ,el a dirijat finantarile si proiectele de modernizare CFR numai in vestul tarii . Singura care ajunge in Moldova este din Cluj pina in Suceaxa ! Restul Moldovei lipseste de pe harta Grindeanu ,si odata scapata din alocarea PNRR ,alte finanbtari nu mai vin ! Liberalii au facut pact ca Moldova e PSD ?