Sistemul electronic de vot al Senatului era depăşit tehnic, întârzierea în instalarea noului sistem fiind generată de o sincopă în furnizarea echipamentelor, a afirmat directorul Direcţiei Presă, Comunicare, El a explicat că instalarea noului sistem va fi finalizată în săptămâna 15 - 21 octombrie şi nu pe 27 august, cum era prevăzut în contract, transmite News.ro.
"Practic, sistemul care a fost funcţional până în vară a fost instalat în anii 2004 - 2005. Este evident depăşit tehnic. În 19 februarie 2018 s-a început procedura de achiziţie, lansată în SEAP. În 11 iunie a fost atribuit contractul, semnat cu toate avizele şi cu respectarea tuturor normelor legale în 26 iunie 2018, urmând ca, începând cu data de 1 iulie, să înceapă efectiv lucrările pentru instalare a consolelor şi circuitelor care privesc sistemul integrat şi finalizate până la sfârşitul vacanţei (n.r. parlamentare) - 27 august. În perioada 1 - 19 iulie a fost o sesiune extraordinară. În acea perioadă, nu s-a putut intra, pentru că era evident că din punct de vedere tehnic nu se putea întâmpla acest lucru. Pe 24 august, printr-o notă care a fost adresată Senatului şi prin care a fost informat secretarul general, s-a constatat că furnizorii au avut o sincopă în furnizarea unor echipamente, în aşa fel încât şi-au luat angajamentul scris că în săptămâna 15 - 21 octombrie sistemul va fi funcţional", a afirmat astăzi Georgian Ghervasie, care a prezentat situaţia sistemului integrat de conferinţă, vot electronic şi traducere simultană.
El a precizat că noul sistem electronic de vot al Senatului este "unul modern, adaptat noilor cerinţe".
Întrebat dacă pentru nerespectarea termenelor din contract firma respectivă va suporta penalizări, Ghervasie a spus: "Sunt sigur că se vor lua toate măsurile. Prin această informare care a fost făcută există clauze prin care se vor plăti eventualele disfuncţionalităţi, iar eventualele disfuncţionalităţi sunt evidente pentru aceştia şi sunt recunoscute"