Trenurile de noapte aproape au dispărut în Europa însă în prezent unele companii se gândesc să le reintroducă graţie modernizării, transmite Bloomberg.
În secolul trecut, trenurile de noapte rulau pe rute precum Paris-Istanbul sau Londra-Veneţia. Însă, pe măsură ce trenurile de mare viteză au permis scurtarea duratei călătoriilor iar apariţia companiilor aeriene low cost şi a reglementărilor dure impuse de Uniunea Europeană au făcut trenurile de noapte neviabile.
În prezent, însă, o gură de oxigen pentru grupul german Siemens AG, cel mai mare conglomerat european de companii din domeniul ingineriei, este comanda în valoare de 200 milioane euro pentru trenuri de noapte venită de la operatorul austriac Oesterreichische Bundesbahnen-Holding AG (OeBB). Acesta este singurul operator feroviar din Europa Occidentală care nu doar menţine dar a decis să îşi extindă oferta de călătorii cu trenul de noapte.
La mijlocul acestei luni, Siemens va începe să producă 13 noi trenuri de noapte pentru OeBB la uzina sa de la Simmering, din apropiere de Viena, unde se construiesc trenuri încă din secolul 19. Noile vagoane, care vor suferi prima modificare de design din ultimele şase decenii, vor fi gata de testare la finele lui 2020 şi vor intra în circulaţie din 2022, vor mai multe cuşete, mai multă intimitate, cabine de lux cu paturi mai mari şi compartimente accesibile persoanelor cu cărucioare.
Călătoriile cu trenul de noapte pe ruta Zurich-Madrid au fost oprite în 2013. Conexiunile între Germania şi Amsterdam, Danemarca şi Paris au fost oprite în 2014. Operatorul italian Trenitalia a oprit ruta Roma-Paris în 2015 pentru ca în 2016 grupul german Deutsche Bahn AG să pună capăt serviciului său de noapte.