Acţiunile Ola Electric Mobility Ltd. au crescut vineri, la debutul lor la Bursa din Mumbai, susţinute de cererea puternică a investitorilor, pe fondul adoptării extinse a vehiculelor electrice în ţară, informează Bloomberg.
Titlurile celui mai mare producător de scutere electrice din India au crescut cu până la 20% (limita zilnică admisă) peste preţul ofertei publice, de 76 de rupii.
Susţinut de SoftBank Group Corp. şi Tiger Global Management LLC, IPO-ul Ola a atras aproximativ 733 de milioane de dolari, fiind astfel cea mai mare ofertă publică iniţială din ţară, după vânzarea de acţiuni ale companiei de stat Life Insurance Corp., în 2022. Ola este, de asemenea, primul mare producător de vehicule listat după debutul Maruti Suzuki India Ltd., în 2003.
Deschiderea de vineri, la un preţ nemodificat, i-a încurajat, probabil, pe unii investitori să cumpere acţiuni, afirmă, citat de Bloomberg, Shifara Samsudeen, analist la LightStream Research, menţionând: "În timp ce unii investitori rămân îngrijoraţi de situaţia financiară a companiei Ola Electric, cei optimişti cu privire la perspectivele acesteia au cumpărat acţiuni".
Vânzările de acţiuni noi în India au atras 6,5 miliarde de dolari de la începutul acestui an, mai mult decât dublu faţă de perioada similară din 2023, dar sub nivelurile observate în 2021, potrivit datelor compilate de Bloomberg.
Listarea Ola este un plus pe piaţa aglomerată a IPO-urilor din India. Compania a continuat cu oferta sa, în ciuda turbulenţelor observate pe pieţele globale la începutul săptămânii trecute. IPO-ul a atras investitori-ancoră, inclusiv fonduri legate de Nomura Holdings Inc., Fidelity International Ltd. şi SBI Mutual Fund. Oferta a beneficiat de o cerere de 4,3 ori mai mare decât titlurile puse în vânzare.
"Debutul Ola indică faptul că sentimentul rămâne puternic pentru IPO-urile indiene, mai ales atunci când avem multe oferte de mari dimensiuni în curs, iar piaţa a depăşit nervozitatea recentă", a declarat Aditya Kondawar, vicepreşedinte al Complete Circle Capital Pvt.
La preţul IPO, Ola este evaluată la 4 miliarde de dolari.
Fondată în 2017, compania produce şi componente pentru vehicule electrice, precum baterii, motoare şi cadre. A devenit un unicorn abia doi ani mai târziu, fără să fi livrat vreun scuter. Compania s-a confruntat, de asemenea, cu câteva probleme, cum a fost cazul atunci când scuterele sale au fost prinse într-o serie de incendii ale bateriilor pentru vehicule electrice, care s-au produs în India.
Ola a suferit pierderi şi fluxuri de numerar negative din operaţiuni încă de la înfiinţare, conform documentelor depuse pentru listare. Compania a înregistrat o pierdere de 15,8 miliarde de rupii (189 de milioane de dolari) în anul fiscal încheiat la data de 31 martie.
Ola va produce cele mai ieftine vehicule electrice cu două roţi din India, beneficiind de stimulente. Compania va putea atinge rentabilitatea în următorii doi ani, susţine Annamalai Jayaraj, analist la Batlivala & Karani Securities Pvt. din Mumbai.
De IPO-ul Ola s-au ocupat Axis Capital, BofA Securities, BOB Capital Markets, Citigroup Global Markets India, Goldman Sachs (India) Securities, ICICI Securities, Kotak Mahindra Capital şi SBI Capital Markets.