OTP Bank România îşi anunţă planurile de consolidare a politicilor de sustenabilitate prin implementarea, în acest an, a unui nou cadru strategic menit sa integreze cele mai bune practici de ESG (factori de mediu, sociali şi de guvernanţă) în întreaga organizaţie, cu scopul final de a sprijini creşterea economică durabilă şi de a îmbunătăţi calitatea vieţii pentru generaţiile actuale şi viitoare, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, strategia de ESG a OTP Bank se va concentra pe trei piloni principali: produs, planetă, oameni, descrişi prin 3 zone de responsabilităţi:
1.Furnizor responsabil: cu scopul de a finanţa tranziţia treptată la o economie cu emisii reduse de dioxid de carbon şi de a oferi o gama de produse sustenabile si opţiuni de finanţare echilibrată. Această direcţie strategică nu se referă doar la creşterea portofoliului de credite verzi, ci şi la continuarea investiţiilor în produse şi canale digitale, menţinând în acelaşi timp serviciile tradiţionale disponibile in sucursale pentru categoriile de clienţi care nu pot utiliza instrumente digitale avansate.
2.Angajator responsabil: având ca ţintă dezvoltarea unor tactici active de management ESG, integrate în modelul de guvernanţă şi investiţia continuă în bunăstarea şi dezvoltarea angajaţilor, în incluziune şi diversitate, precum şi în implicarea acestora in decizii.
3.Actor social responsabil: prin stabilirea unor obiective de mediu ambiţioase, în ceea ce priveşte ecologia în cadrul organizaţiei si reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de operaţiunile proprii. Crearea unui impact social pozitiv, nu numai prin intermediul oferirii de produse şi canale responsabile, ci şi prin continuarea activităţilor de CSR si prin proiectul educaţional al Fundaţiei OTP Bank România. Astfel, se creează valoare pentru comunitate, cu impact masurabil şi aliniat cu obiectivele ONU de dezvoltare durabilă.
"Recentele frământări şi crize sociale, geopolitice, economice şi de mediu urcă agenda ESG în lista priorităţilor, integrând respectul pentru planetă şi oameni, ca punct central în modelele decizionale şi în strategia de afaceri. OTP Bank analizează cu atenţie toate implicaţiile pentru a construi o strategie ESG corectă şi eficientă, în conformitate cu viziunea companiei, concentrată în jurul portofoliului de produse şi servicii al băncii. Atât intern, cât şi extern, vom deveni agenti de transformare din punct de vedere al sustenabilităţii. Oamenii înşişi devin agenti ai transformarii sustenabile. Pe acest fond, businessul nostru va evolua, şi primii paşi în această direcţie au fost deja făcuţi", a declarat Zoltan Balazs, CRO, Director General Adjunct, leader in transformarea ESG a OTP Bank România.
Concomitent cu propria transformare strategică ESG, OTP Bank România va continua să identifice şi să pună în aplicare acţiuni de natură să creeze comunităţi sustenabile, implicate în progresul economic, social şi de mediu (angajaţi, clienţi, parteneri şi colaboratori).
Planul de investiţii pe termen lung al OTP Bank în digitalizare şi în experienţa clienţilor a început în 2019 şi va continua prin integrarea pilonilor cheie ai strategiei de ESG, se arată în comunicat.