Compania italiană "Granarolo" SpA, cel mai mare producător privat de lapte proaspăt din ţară, propune o fuziune cu "Parmalat" SpA, în vederea formării unei entităţi gigant, care să concureze cu rivalii străini, anunţă preşedintele "Granarolo", Luciano Sita. Combinarea celor doi producători de lapte şi lactate ar genera numeroase oportunităţi de creştere, spune Sita, subliniind: "Încă ne gîndim la unirea celor două entităţi şi cred că < Parmalat > ar fi interesată de o asemenea tranzacţie".
Analiştii sînt de părere că o nouă companie alimentară italiană de dimensiuni mari ar fi binevenită, însă va fi dificil ca "Parmalat" şi "Granarolo" să-şi unească activităţile. Aceştia consideră că cele 20 de miliarde de euro - cheltuieli judiciare pe care le are "Parmalat", reprezintă un obstacol în procesul de fuziune cu o altă societate.
Menţionăm că "Lactalis", cel mai mare producător european de brînză, a decis, luna trecută, să cumpere "Galbani" SpA, principalul său rival din Italia. "Vînzarea < Galbani > este o ameninţare pentru companiile italiene, în sensul că nu trebuie să rateze nici o oportunitate privind crearea unui campion naţional", spune Luciano Sita, menţionînd: "Ca să concurezi în afara ţării şi să cîştigi cotă de piaţă, trebuie să ai jucători mari".
Grupul alimentar "Parmalat", care a intrat în colaps financiar la finele anului 2003, a fost listat la finele lunii octombrie. "Granarolo", controlată de o cooperativă de producători de lapte, ar putea să vîndă acţiuni printr-o ofertă publică iniţială în următorii trei-patru ani, în situaţia în care nu fuzionează cu un concurent, mai spune Sita. Dacă se va realiza fuziunea, "Parmalat" şi "Granarolo" vor realiza vînzări anuale de aproximativ 4,6 miliarde de euro (5,5 miliarde de dolari).