Industria sportului îşi rescrie regulile în această perioadă de criză sanitară. Marile companii îşi regândesc strategiile şi primele semnale arată că banii investiţi în sport vor fi mai puţini. De altfel, pe fondul scăderii încasărilor cauzate de închiderea porţilor arenelor, multe dintre contractele sportivilor au fost reduse în 2020, chiar şi cu 50%. Două nume celebre au decis în această săptămână să pună punct unor înţelegeri care durau de cteva zeci de ani. Piloţii de Formula 1 nu vor mai sărbători cu şampanie pe podium, după ce Carbone, producător din regiunea franceză Champagne, nu şi-a prelungit contractul cu administratorul drepturilor comerciale ale Marelui Circ. Astfel, ia sfârşit o tradiţie care dura de peste 50 de ani în Formula 1. Locul şamaniei care era nelipsită la festivităţile de premiere organizate după grand prix-uri, cu excepţia celor din Orientul Mijlociu, va fi luat de un vin spumant, produs de Ferrari, în regiunea italiană Trentino. Metoda prin care se obţine vinul Ferrari este asemănătoare cu cea de obţinere a şampaniei, dar băutura nu poate fi denumită la fel, deoarece strugurii nu provin din regiunea Champagne. Ferrari, care nu are nimic în comun cu echipa de Formula 1 cu acelaşi nume, este o marcă fondată în 1902, cu mult timp înaintea apraţiei constructorului italian de maşini sport. Noua băutură cu care sportivii se vor stropi la festivitatea de premiere, Ferrari Brut, produsă din struguri Chardonnay, îşi va face apariţia pe podiumul F1 la Marele Premiu al Regiunii Emilia Romagna, care va avea loc la Imola, în 18 aprilie. Aceasta va fi a doua cursă a sezonului, după MP al Bahrainului (28 martie), ţară în care este interzis consumul de băuturi alcoolice. Contractul dintre Ferrari şi Formula 1 este pe o perioadă de trei ani.
Pe de altă parte, producătorul de pneuri Pirelli nu va mai fi sponsor principal al clubului italian Internazionale Milano, cu care a colaborat peste 25 de ani. "Vom menţine o legătură cu Inter, dar numele nostru nu va mai fi pe tricou", a declarat Marco Tronchetti Provera, directorul general al Pirelli. În cadrul acestei colaborări, echipa a câştigat un trofeu al Ligii Campionilor, unul al Cupei UEFA, unul al Cupei Mondiale a cluburilor, cinci titluri naţionale, de patru ori Cupa Italiei şi tot de atâtea ori Supercupa Italiei. Potrivit Calcio Finanza, Inter a primit din partea producătorului de anvelope aproape un sfert de miliard de de euro. Inter Milano trece prin momente dificile din cauza problemelor financiare ale acţionarului majoritar, grupul chinez Suning. Clubul la care evoluează portarul Ionuţ Radu are nevoie de un sponsor care să-i asigure o sumă de 30-35 de milioane de euro pe an, potrivit estimărilor presei italiene. Semele nu sunt tocmai bune pentru lumea sportului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2021, 12:13)
De fapt s-au retras mai ales deoarece companiile de prestigiu inteleg fenomenul mafiei caselor de pariuri si nu mai doresc sa-si manjeasca numele cu gunoiul mondial al trucarii sportului...