Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit 540 de reclamaţii anul acesta în urma sezonului de reduceri Black Friday, cu 32% mai puţine decât anul trecut, când au fost înregistrate 795 de sesizări, a declaratpentru AGERPRES, Paul Anghel, directorul general al autorităţii.
Aspectele sesizate de către consumatori au fost: comenzi achitate şi nelivrate, nerespectarea comenzii, falsă reducere a preţurilor sau faptul că, înainte de promoţie, preţurile fuseseră chiar mai mici.
De asemenea, au mai fost reclamate probleme legate de epuizarea stocurilor în doar câteva minute de la începutul campaniei, manipularea defectuoasă la transport, anularea comenzii online, deşi iniţial fusese acceptată, vouchere inactive, produse neconforme, afişarea incorectă a preţurilor, informarea eronată privind dreptul de denunţare unilaterală la contract.
Reclamaţiile sunt în curs de cercetare, a afirmat Paul Anghel.
El a susţinut că toţi comisarii din ANPC sunt profesionişti, reuşind, prin efortul lor, să soluţioneze, pe de-o parte, petiţiile, sesizările, reclamaţiile consumatorilor, dar şi să consilieze operatorii economici să nu mai greşească, să nu mai aibă practici comerciale incorecte.
În opinia sa, operatorii economici au înţeles să-şi modifice abordarea, astfel încât comportamentul lor să fie corect faţă de consumatori.
Anul trecut, Consiliul Concurenţei a dat publicităţii un raport potrivit căruia 80% dintre ofertele de Black Friday nu respectă legislaţia, unele dintre preţuri fiind chiar mai mari decât cele dinainte de campania de reduceri.