Producătorul şi furnizorul de energie şi corpuri de iluminat Electromagnetica (ELMA) a raportat, pentru primele trei luni ale acestui an, un profit net de 9,7 milioane de lei, de peste şase ori mai mare faţă de cel din primul trimestru al anului trecut, într-un context marcat de reducerea operaţiunilor, după cum reiese din raportul companiei publicat la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
"Activitatea de producţie s-a desfăşurat în condiţii de aprovizionare mai dificile decât în anii anteriori. Printre consecinţele pandemiei COVID-19 şi a războiului din Ucraina sunt preţurile ridicate ale materiilor prime şi materialelor care au alimentat creşterea inflaţiei şi termenele de livrare prelungite, în multe cazuri până la şase luni", se arată în raportul companiei.
În aceste condiţii, Electromagnetica a raportat, pentru primele trei luni ale anului, venituri de 54,3 milioane de lei, cu 41% sub cele din primul trimestru al anului trecut, veniturile din vânzarea mărfurilor fiind de 27,1 milioane de lei, cu 60% mai mici decât cele din perioada ianuarie-martie 2021.
Cheltuielile cu materiile prime şi consumabilele au fost de 32,6 milioane de lei, mai mici cu 57,4% comparativ cu cele reflectate în situaţiile financiare ale primelor trei luni din 2021, în vreme ce cheltuielile cu angajaţii au fost de 8,38 milioane de lei, cu 8% peste cele din primul trimestru al anului trecut.
Electromagnetica a fost înfiinţată în anul 1930 şi produce corpuri, sisteme şi soluţii de iluminat cu LED, precum şi energie electrică din surse regenerabile (produsă în centrale hidroelectrice de mică putere) şi furnizează energie electrică.
La finele anului trecut, SIF Oltenia avea 26,1% din companie, în timp ce Asociaţia Salariaţilor deţinea 24,1% din Electromagnetica, emitent cu o evaluare bursieră de circa 90 milioane de lei.
1. mesaj pentru perseverenta
(mesaj trimis de investitor mic în data de 27.04.2022, 22:20)
BRAVO, CURAJ si DETERMINARE in tot ceea ce face conducerea societatii!