2Performant (BVB: 2P), companie de tehnologie şi liderul pieţei de marketing afiliat din România, raportează o cifră de afaceri de 8,4 milioane de lei în primul trimestru din 2022, în creştere cu 53% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat de presă. Rezultatul net, pierderea înregistrată, a fost mai mică decât cea estimată, 1 milion de lei faţă de 1,7 milioane de lei.
"După doi ani de pandemie, în care 2Performant a crescut consistent, continuăm să ne adaptăm în timp real la schimbările de context social, economic şi politic. Rezultatele înregistrate în T1 2022 arată premise foarte bune pentru realizarea creşterii pe care am promis-o investitorilor noştri. Abordarea noastră unică la nivel global, bazată pe gamificarea marketingului, ne diferenţiază şi ne ajută să creştem peste nivelul pieţei - utilizatorii noştri concurează unii cu alţii după criterii transparente, bazate pe vânzări în viaţa reală rezultate în urma colaborărilor derulate prin tehnologia 2Performant. Acest gen de competiţii atrage noua generaţie de oameni de marketing, adaptaţi la economia colaborativă," a declarat Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO 2Performant.
Potrivit comunicatului, veniturile din exploatare ale 2Performant Network au crescut cu 56% în primul trimestrul al anului 2022 comparativ cu T1 2021, ajungând la 9,1 milioane de lei. Creşterea a fost determinată de o majorare cu 53% a cifrei de afaceri, care a ajuns la 8,4 milioane de lei. Venitul din producţia de active fixe corporale şi necorporale s-a dublat, ajungând la 711 mii de lei. Această creştere este un rezultat al valorificării salariilor echipei de dezvoltare şi reflectă investiţiile continue în platforma 2Performant.com.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri împărţită pe tip de produs, marketingul afiliat a contribuit aproape în totalitate la această cifră. Produsul a crescut cu 52% ajungând la 8,3 milioane de lei, pe fondul unei creşteri cu 36% a utilizatorilor unici din platformă. Produsul de influencer marketing a crescut cu 246% în T1 2022 comparativ cu T1 2021, realizând venituri de 54 mii de lei. Veniturile din exploatare (venituri minus comisioanele datorate afiliaţilor) au crescut cu 38%, ajungând la 2,1 milioane de lei în T1 2022 faţă de 1,5 milioane de lei în T1 2021.
"În prezent, 2Performant are o structură organizaţională compactă care ne oferă flexibilitate şi agilitate pentru a acţiona rapid. Am renunţat la cele 2 unităţi organizaţionale şi ne-am revizuit bugetul pentru anul în curs pe baza noii strategii. Prin urmare, în acest an ne propunem rezultate semnificativ mai bune decât cele din memorandumul de la listarea companiei - atât din punct de vedere al cifrei de afaceri - creştere de 35% - cât şi al trecerii pe profit a companiei cu un an mai devreme decât ne planificasem la final de 2020. Acest lucru se datorează atât evoluţiei bune a companiei din ultimul an cât şi schimbărilor din mediul de business care favorizează dezvoltarea jucătorilor din Noua Economie," a adăugat Dorin Boerescu.
2Peformant se aşteaptă ca odată cu noua structură a echipei să surprindă tendinţele pieţei şi feedback-ul utilizatorilor de pe piaţa europeană de marketing afiliat, care a depăşit 2 miliarde de euro şi este principala oportunitate de creştere pentru companie în următorii ani. Potenţialul de dezvoltare este vizibil pentru companie şi din perspectiva încasărilor. În primul trimestru al acestui an, încasările de la clienţii din România ai 2Performant au crescut cu 49%, în timp ce încasările de la clienţii externi s-au majorat cu 78%.
Această creştere este determinată de investiţiile şi optimizările în platformă şi în procesele interne efectuate în 2021 şi T1 2022, care vor continua şi în perioada următoare. În plus, noul sistem de atribuire Big Bear al platformei 2Performant asupra căruia compania s-a concentrat în 2021 şi pe care va continua să o dezvolte şi în acest an, a început deja să producă rezultate şi va contribui din ce în ce mai mult la rezultatele financiare din anii următori.
La nivel de rezultate generate de utilizatori, în T1 2022 2Performant a înregistrat 11.926 de utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creştere cu 36% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cei aproape 12.000 de utilizatori au trimis 20,8 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, care s-au concretizat într-un număr total de 408.000 de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 20,6 milioane de euro, excluzând TVA şi au generat comisioane de 1,38 milioane de euro, în creştere cu 52% faţă de primul trimestru din 2021.